Bučke - dobre za prebavo in srce

17. 8. 2012

Poletje ni le čas kislih kumaric, temveč tudi vrtnih bučk, pripravljenih na najrazličnejše načine.

Če ste na vrtu posadili vrtne bučke (iz italijanščine tudi cukete ali cukini), lahko z veseljem ugotavljate, da letos njeni plodovi poganjajo hitreje kot jih lahko porabite.

Bučke imajo namreč rade suho in vroče poletje, zato jih je v tem času na pretek.

Dobre za prebavo in srce

Bučke vsebujejo obilo vitaminov in mineralov: betakaroten, vitamine C, B in E, lutein, ki je koristen za oči, ter kalij, fosfor, kalcij, mangan in magnezij. Bučke so lahko prebavljive, zato so priporočljive pri težavah s prebavo.

Raziskave kažejo, da znižujejo raven holesterola v krvi in preprečujejo bolezni srca. Bučke pa niso samo okusne in zdrave, ampak so tudi nizkokalorične, saj ima 100 g bučk le 19 kcal.

Kuhane, pečene in presne

Bučke običajno uživamo kuhane ali pečene, zelo dobre pa so tudi presne. Priljubljeni recepti za nadevane bučke so predvsem v kombinaciji z mletim mesom.

Pri vegetarijanskih ljubiteljih žara so bučke dobrodošla alternativa za običajne mesne dobrote.

Surove bučke se zelo dobro podajo k osvežilni poletni solati. Kot posebna delikatesa so cenjeni tudi bučni cvetovi. Niso le lepo videti, ampak so tudi zelo okusni. Večje cvetove lahko napolnite z nadevom, na primer s kremnim sirčkom in zelišči, mletim mesom ali rižem. Nadevane cvetove nato ocvrete, spečete ali gratinirate.

Bučke se dobro ujemajo z drugimi sestavinami, kot so na primer paradižnik, jajčevci ali gobe. K bučkam se podajo številne začimbe, posebej primerna je mediteranska kombinacija s timijanom, rožmarinom, origanom ali česnom.

Bučke, zavite v plastično vrečko, ostanejo v hladilniku sveže tudi do dva tedna. Lahko jih tudi zamrznete: surove ali blanširane in narezane na koščke.

Recepti za bučke so številni in pestri. Od bučne juhe do nadevanih, v kolačih, narastkih, polpetih ali prikuhah.

Iz Lise

Značke: bučke