Zdrav obrok: Kaj morate upoštevati pri pripravi?

Zdrav obrok: Kaj morate upoštevati pri pripravi? (foto: Aleš Pavletič) Aleš Pavletič
27. 11. 2013

Za zdrave obroke ni treba zapraviti gore denarja, ni treba preveč komplicirati in tudi posebnih kuharskih veščin ter veliko časa ne zahtevajo, pa so vseeno lahko zelo okusni.

Za dobro počutje ob srečni hrani upoštevajte:
  • Vaše telo potrebuje v vsakem obroku beljakovine, ogljikove hidrate in maščobe. Če mu daste le eno ali dve sestavini, ne bo dobilo vsega, kar potrebuje, in bo javilo, da je še vedno (ali po kratkem času spet) lačno. Če mu ne boste dali tega, kar potrebuje, se bo javljalo spet in spet.
  • Pijte vodo – nesladkano, nearomatizirano – kakovostno čisto vodo!
  • Ne pojdite v skrajnosti in si ne otežujte življenja! Držite se načela, da pojeste čim več tega, kar bi lahko ulovili, nabrali ali pridelali. Ker živite v 21. stoletju, pa se nikar ne branite sestavin, ki vam jih ponuja današnji čas in bodo koristile vašemu telesu.
  • Ni pomembno le to, koliko je živilo samo po sebi zdravo, temveč kaj vam da oz. kaj z njim vnesete v telo, saj je zelo pomembno, v kakšnih kombinacijah ga boste užili.
  • Vseh maščob ne mečite v koš – kakovostne maščobe (iz oljčnega, konopljinega, palmovega, kokosovega in drugih olj) potrebujemo za normalno delovanje našega telesa; hormonski sistem je odvisen od njih! Tudi oreščki so odličen vir zdravih maščobnih kislin.
  • Ogljikovi hidrati niso le v kruhu, testeninah in rižu – namesto 'bombic', ki napenjajo in delajo obloge okrog trebuha, pojejte čim več zelenjave in sadja, pri izbiri žitaric pa uporabljajte tiste, ki imajo v sebi čim več beljakovin in koristnih mikroelementov.
  • Ni se vam treba odreči posladkom, a namesto sladkorja uporabljajte agavin sirup, ksilitol, stevio, moko pa zamenjajte z različnimi kosmiči (ovseni so zelo hvaležen material).

Petra Arula, foto Aleš Pavletič