Zelenjavni čips - grizljanje brez slabe vesti

6. 9. 2012

Pripravite zelenjavni čips, ki je zdrava alternativa kupljenemu krompirjevemu čipsu.

S hrustljavim čipsom iz korenja in druge zelenjave to ni težko. Ni le slasten, temveč tudi zdrav in čisto lahko ga je pripraviti. Ko pridejo gostje, ga postrezite z jogurtovo-zeliščno pomako.

Lupljenje

Svežo zelenjavo, na primer gomolj zelene, redkev, rdečo peso, bučke, topinambur ali seveda krompir, olupite. Če je zelenjava mlada in ima tanko lupino, jo lahko s krtačko le temeljito očistite, razen rdeče pese, ki jo morate vedno olupiti.

Rezanje

Očiščeno zelenjavo zrežite ali naribajte na zelo tanke rezine ali trakove. Pri tem si lahko pomagate tudi z nožkom za lupljenje krompirja.

Sušenje

Narezano zelenjavo v skledi zmešajte s soljo in pustite stati približno 20 minut. Med tem bo zelenjava izločila vodo. Zelenjavo na cedilu oplaknite, jo dobro odcedite in jo temeljito osušite s papirnato kuhinjsko brisačo.

Začinjanje

Po okusu rezine zelenjave zmešajte z malo olivnega olja. Za več pikantnosti poskrbijo kari, paprika in čili v prahu. Lahko zmešate tudi pasto iz sesekljanih mediteranskih zelišč in malo olivnega olja ter jo namažete na rezine zelenjave.

Peka

Rešetko ali velik pekač obložite s papirjem za peko. Nanj položite vsako rezino posebej, drugo zraven druge. Med seboj se ne smejo prekrivati, sicer se bodo zlepile. V pečici, ogreti na 180 stopinj (v ventilatorski na 160), jih pecite od 20 do 30 minut.

Cvrtje

Hitreje gre, če zadostno količino olja nalijete v globoko ponev in ga segrejete. Rezine v olju cvrite približno 2 minuti in jih odcedite na papirnati kuhinjski brisači.

Shramba

Ohlajen čips shranite v neprodušno zaprti posodi. Čips bo tako ostal svež do štiri tedne.

Iz Lise