Zlatan Ljubijankić (BeLife kombuča): „Včasih te nov uspeh ali priložnost čakata za vogalom, le mi smo preveč slepi, da bi jih videli“

Zlatan Ljubijankić (BeLife kombuča): „Včasih te nov uspeh ali priložnost čakata za vogalom, le mi smo preveč slepi, da bi jih videli“ (foto: Zlatan in Mirza Ljubijankić (BeLife zasebni arhiv)) Zlatan in Mirza Ljubijankić (BeLife zasebni arhiv)
14. 7. 2021

Zlatan in Mirza Ljubijankić sta brata, ki stojita za BeLife – blagovno znamko, ki se ponaša s prvo slovensko kombučo na trgu. Gre za osvežilni napitek z nemalo blagodejnimi učinki na naše zdravje.

Brata sta začela kombučo izdelovati doma, ko sta z njo želela pomagati bolnemu očetu. Ko sta opazila, kako se je ob uživanju pijače njegovo zdravje izboljšalo, sta dobila željo, da bi to omogočila tudi vsem ostalim. Tako sta se odločila za podjetniško pot in odprla prvo slovensko „kombučarno“.

Njihovi izdelki so s svojo svežino, okusom in učinki prepričali marsikoga, zaradi česar je ravno znamka BeLife postala zmagovalka 4. sezone šova „Štartaj Slovenija“. Danes njuna kombuča najde mesto v hladilniku marsikaterega Slovenca, brata pa nenehno ustvarjata nove izdelke, s katerimi želita ljudem ponuditi zdravo osvežitev.

Tokrat smo se z Zlatanom pogovarjali o njuni poslovni poti, vplivu trenutne situacije na posel, pa tudi o vseh novostih, ki jih v kratkem načrtujeta.

Večina vas pozna pod znamko BeLife, ki je danes ena najbolj priljubljenih kombuč pri nas. Kako pa se je vajina pot začela?

Kombučo sem spoznal med potovanjem po ZDA. Ker me je navdušila kot pijača sem se po vrnitvi na otok Gran Canario odločil, da jo bom poskusno fermentiral.

Kasneje sem jo pokazal bratu Mirzi, ki jo je začel tudi sam fermentirati z željo pomagati očetu. Ker pa je bil v fermentaciji kombuče tako dober in ker sva spoznala, da v Sloveniji še ni nikogar, ki bi prodajal kombučo kot pijačo, sva se odločila postaviti pr(a)vo proizvodnjo kombuče.

BeLife zasebni arhiv
Kaj bi rekli, da je bila vaša največja prelomnica iz poslovnega vidika?

Vsekakor je bila največja prelomnica in tudi izziv 4. sezona Štartaj Slovenije. Bila sva postavljena pred veliko, predvsem proizvodnih izzivov, ki pa sva jih z bratom uspešno premagala. Z oddajo sva tudi postavila temelje za preselitev v večje proizvodnje prostore.

Kaj si s svojimi izdelki želite predati svetu?

Predvsem to, da lahko vsi uživamo v zdravih brezalkoholnih napitkih, ki ne vsebujejo veliko sladkorja, umetnih barvil ali konzervansov in so zaradi okusa primerni za širši krog ljudi.

Verjamem, da ste veliko svojih ciljev že dosegli; ustanovitev podjetja, zmaga na projektu „Štartaj Slovenija“, novi okusi kombuč... Kakšni pa so vaši cilji za prihodnost?

V letošnjem letu smo začeli aktivno z veliko novitetami, od katerih smo jih nekaj že predstavili, nekaj pa še jih bomo. Aktivno delamo na razvoju, zato si lahko v prihodnosti obetate veliko novosti in širjenja asortimana BeLife pijač.

Konstantno svojo ponudbo nadgrajujete in dodajate novosti, ki vsakič znova presenetijo ljubitelje vaših napitkov. Od kod črpate ideje za nove izdelke?

Najprej od naših kupcev, katerim z veseljem prisluhnemo. Hkrati smo pa v naši ekipi sami kreativci, ki vsak glede na svoje zanimanje spremlja novitete in sledi smernicam na trgu pijač. Idej je res veliko, zato se nadejamo še veliko novih in zanimivih zgodb.

Kako ob vsem tem delu, ustvarjanju novosti in širjenju ponudbe usklajujete poslovno in zasebno življenje?

Če si lastnih start up-a je to tvoje življenje. Vendar pa se kljub temu trudim, da se vsaj za vikend odklopim in takrat ta čas preživim z družino.

Trenutno obdobje je precej težavno za marsikatero manjše podjetje – ali ste se tudi sami soočali s kakšnimi izzivi?

Koronavirus je v lanskem letu kot sekira zarezal tudi v našem podjetju in potrebovali smo kar nekaj iznajdljivosti in adaptacij, da smo lansko leto speljali kolikor se je dalo normalno. Predvsem problematičen je bil prvi val, ki ga seveda nismo mogli napovedati in tako smo morali reševati za kar nekaj deset tisoč evrov zaloge. Kasneje smo proizvodnji proces prilagodili razmeram na trgu in se na ta način izognili ponovnim pretresom.

S kakšno vizijo sta prebrodila krizo oziroma to malodušje, ki nas je prevevalo v tem času?

Za naju je bila pandemija kar katarzična, saj sva hkrati postavljala novo proizvodnjo in se soočala s krizo na trgu. Vendar trmasta kot sva, sva vztrajala in bodrila drug drugega, da za vsakim dežjem posije sonce. Predvsem sva začela razmišljati in postavljati plane še bolj previdno, ter razmišljati kako svoj posel v prihodnosti stabilizirati.

V tem obdobju je veliko podjetnikov žal za vedno zaprlo svoja vrata. Spet drugi pa so se znašli in iz tega potegnili najboljše. Kako ste vi situacijo obrnili sebi v prid?

Predvsem sva kot marsikdo v prvem valu postavila spletno trgovino in v poletnem času aktivno delala na ponujanju kombuče v gostinskih lokalih. Poiskala sva nekaj strateških partnerjev ter se začela še bolj povezovati. V takšnih situacijah si lahko ravno manjši podjetniki med seboj pomagamo in skupaj rastemo. In z marsikom smo sodelovanje še poglobili.

Ste pa se v trenutni situaciji naredili nov izdelek; kraft Radler. Gre za izdelek, ki je mešanica piva in kombuče, s katerim želite zadovoljiti tako pivce piva, kakor tudi ljubitelje kombuče. Verjamem, da bo na police prišel produkt, kot ga še nismo videli. Kako se je porajala ideja o samem izdelku?

Ravno v kontekstu povezovanja z lokalnimi podjetniki smo skupaj s pivovarno Maister prišli do ideje, da bi združili pivo in kombučo in napravili prvi slovenski kraft Radler. Oni so imeli višek piva, mi višek kombuče in smo rekli, kaj pa, če bi tole združili in po prvih poskusih, ki so bili obetavni smo rekli: »Nič, gremo v razvoj!« In po skoraj letu dni razvoja in izpopolnjevanja s ponosom predstavljamo prvi slovenski kraft Radler.

Kako se vaš nov izdelek razlikuje od ostalih in zakaj mislite, da si ravno ta zasluži pojaviti na mizi vsakega poletnega piknika?

To je okus Radlerja, ki še ga niste okusili. Osvežilen, ne pretirano sladek in lahek okus piva, ki lahko hitro nadomesti limonado. Ker vsebuje le 2% alkohola, je odličen za vroče poletne dni. Njegova prednost pred drugimi sta dve lastnosti: je veliko manj sladek od ostalih in zato deluje veliko bolj osvežilno, je zelo lahek in hitro steče po grlu.

Videti je, da ste v kriznem času res naredili veliko in ste kot podjetniki samo še bolj zrasli. Kaj bi svetovali podjetnikom, ki so se zaradi trenutne situacije znašli v težki situaciji?

Predvsem zaupajte vase in bodite kreativni in odprtih misli. Včasih te nov uspeh ali priložnost čakata za vogalom, le mi smo preveč slepi, da bi jih videli. Tudi mi smo si pri razvoju Radlerja zadali, da četudi nam ne uspe, se bomo nekaj novega naučili in to uporabili v prihodnjih izzivih.

Avtorica: Veronika Sivka

Značke: kombuča