Čas je, da greste k terapevtu! (znaki, ki kažejo, da je res tako)

Čas je, da greste k terapevtu! (znaki, ki kažejo, da je res tako) (foto: Profimedia) Profimedia
4. 11. 2022

Govoriti o terapiji ali se je celo udeležiti je velik tabu, pa ne bi smelo biti. Z izogibanjem terapije si namreč lahko nakopljete veliko večjih težav. 

Ste se kdaj resno vprašali, če potrebujete pomoč terapevta? Nekoga, ki bi vas usmeril, vam dal razlog za vse, kar čutite, vam pomagal prebroditi določene dogodke iz preteklosti? Nič sramotnega ni v tem, da si poiščete pomoč. S tem sklenete, da boste vse pustili za seboj in nadaljevali v boljši različici. 

Tu je nekaj znakov, ki vam dajejo jasno vedeti, da je čas za obisk terapevta: 

S težavo procesirate določen dogodek v svojem življenju

Ali pa imate občutek, da se z njim enostavno ne morete soočiti sami. 

Eden prvih znakov, da bi potrebovali terapijo, je ta, da ne najdete besed za opisovanje čustev in vsega, kar se vam podi po glavi. Ali pa želite o dogodku več govoriti. Terapija vam bo pomagala pri obojem. 

To je varen kraj, kjer lahko predelate svoja čustva, misli in vse, kar vas teži, tudi dogodke iz preteklosti. Po opravljenem procesu se boste počutili veliko bolje. Terapevt vam bo nastavil ogledalo in vam povedal, kakšni ste v resnici in kako resna je situacija, s katero se spopadate. Sami nase gledamo subjektivno in imamo določene predstave, ne vidimo pa cele slike. 

Slabše se odzivate na stres

Enostavno se vam zdi, da mu niste več kos, zato podležete že najmanjšemu sprožilcu stresa, ki vas prej ne bi nikoli razburil. To vpliva na vsa področja v vašem življenju: na odnose, počutje, življenjski slog ...

Opazujte, kako se odzivate na različne situacije, ko na primer nekdo odpove družinsko kosilo, ali ko vas partner ne pokliče, ko prijateljica zamuja ... Se razjezite bolj, kot bi se običajno? Potem razmislite, ali bi potrebovali pogovor s terapevtom. 

Že sami lahko naredite veliko pred terapijo. Zapisujte vse večje spremembe pri spanju, razpoloženju, odnosu s hrano in alkoholom, če ga uživate, odnosih z drugimi. Vse to bo pomagalo prej opaziti morebitno tveganje za depresijo ali anksioznost ter ostale motnje, o katerih bo razmišljal terapevt. 

Veste, da ne funkcionirate dobro (daleč stran od tega)

Ne razumite narobe, vsi včasih občutimo žalost, jezo in druga negativna čustva, vendar ta običajno ne vplivajo na naše življenje, saj jih uspemo analizirati in se nanje odzvati. Vsakršna sprememba življenja zaradi negativnih čustev je jasen znak, da potrebujete pomoč. 

Če na primer zjutraj niste imeli težav z vstajanjem in ste čez dan brez težav naredili svoje zadolžitve, sedaj pa se zdi oboje skoraj nemogoče in se komaj prebijete čez dan, to pomeni, da funkcionirate precej drugače kot običajno. 

Lahko boste opazili spremembe pri sprejemanju odločitev, počutju, zbranosti in še kje drugje.