Kako zaustaviti proces čustvenega hranjenja?

Kako zaustaviti proces čustvenega hranjenja? (foto: Profimedia) Profimedia
21. 4. 2017

Čustveno hranjenje oziroma čustveno prenajedanje je zahrbtna 'bolezen', ki spremlja ljudi v 21. stoletju.

Hrana predstavlja osnovno sredstvo, s katerim ljudje dobimo energijo za naše telo. Živila nam nudijo ustrezne minerale in vitamine, ki jih naše telo in organi potrebujejo za pravilno delovanje.

Žal ljudje na hrano ne gledajo samo kot na 'gorivo' za telo, temveč hrano izkoriščajo za zadovoljitev svojih čustvenih potreb. Izražanje čustev nekaterim predstavlja težaven proces, še posebej kadar gre za negativna čustva – jeza, žalost.

Namesto, da bi svoja čustva izrazili na primeren in za okolico sprejemljiv način, se ljudje zatečejo k hrani, kajti le ta je vedno na dosegu roke.

Prepir s šefom v službi? McDonald's prihajam.

Razhod s fantom? Ja, seveda bom pojedla še tri bomboniere.

Hrana predstavlja uteho, pri kateri se vam ni potrebno spopasti s svojimi čustvi, vendar s tem sebi in svojemu telesu naredite več škode kot koristi.

Wellnes trenerka Nikki Sharp pravi, da v takih primerih ljudje potrebujejo čustveni detoks.

»Pomembno je, da natančno določite izvor svojih negativnih čustev, jih definirate in na ta način poiščete način za njihovo izražanje, ki pa naj ne vsebuje nobene hrane.«

Sharpova meni, da so ključnega pomena simbolični načini za sprostitev čustvenega naboja. Na primer pisanje pisma, ki ga nato raztrgate na koščke ali vržete v ogenj. Pri tem še dodaja, da čeprav se metoda morda sliši kot ena izmed 'novodobnih fint', s katerimi naj bi ljudje skrbeli za osebno rast in razvoj, je mnogo bolj efektivna kot pa prenajedanje s hrano. Namreč s tem, ko svoja čustva prenesete v pisno obliko, o njih tudi razmislite, reflektirate svoja dejanja in se s čustveno stisko tudi spopadete.

Naj hrana ostane gorivo za naše telo in ne izhod v sili ob čustvenih ovirah.

Preberite še: