Je bolje teči na krajše razdalje po strmem naklonu ali na daljše razdalje po ravnem?

Je bolje teči na krajše razdalje po strmem naklonu ali na daljše razdalje po ravnem? (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
12. 8. 2016

Na splošno je pomemben tako tek po hribu navzgor kot tud po ravnem.

Klanci imajo kar nekaj prednosti pri pridobivanju moči

Med tekom po naklonu se aktivirajo različni deli mišičnih vlaken, npr. zgornje tetive, vaše zadnjične mišice pa sodelujejo bolj kot pri teku po ravnem. Ker je tek po hribu tudi bolj intenziven, se vaš srčni utrip hitreje poviša. Tudi več kalorij pokurite in hitreje, ker so pri tem udeležene večje mišične skupine. Po drugi strani pa daljši tek po ravnem povečuje vzdržljivost in psihično stanje.

Namesto da se držite enega ali drugega, je torej smiselno kombinirati obe vrsti vadbe, tako krajši tek po hribu navzgor kot tudi daljši tek po ravnem. Ob tem se bodo mišice, ki jih uporabljate, menjavale, s čimer boste zmanjšali možnost poškodb.

Enkrat tedensko priporočamo tek po hribu navzgor, preostanek časa pa tecite po ravnem.

Radi tečete na prostem?

Potem v svoji okolici poiščite hribe, dolge več 10 km, po katerih boste lahko tekli. Zakaj več 10? Ker se pri takšnem razponu hrib dviga postopoma, boste lahko uporabljali mišice, ne da bi jih podvrgli poškodbam.

Tudi hribi, ki morda niso videti tako visoki, so lahko idealni za pridobivanje moči.

Tek po tekalni stezi

Če radi tečete po tekalni stezi, si nastavite 2 % naklon. Zaradi 2 % naklona bo tek na tekalni stezi bolj primerljiv s tekom po ravnem.

Ko se ogrejete, si izberite naklon, pri katerem bodo lahko vaše mišice delovale, ne da bi vas to upočasnjevalo, nato pa se "vzpenjajte po hribu navzgor", dokler ne začutite, da bi morali upočasniti, če bi nadaljevali. Čez nekaj časa lahko podaljšate čas teka pri tem naklonu, pozneje pa naklon še nekoliko povečate.

Nasvet

Katerokoli različico boste izbrali, morate biti pri teku po hribu pozorni na določene stvari:

  • Če imate težave z ahilovo tetivo, se teku po naklonu raje izognite. Ob teku po hribu navzgor namreč vaše mišice na mečih delujejo bolj kot pri teku po ravnem in posledično zategujejo ahilove tetive. Tudi če nimate tovrstnih poškodb, si morate po teku meča zelo raztezati, da ne bi prišlo do poškodb.
  • Če tečete na prostem, pazite, da pri teku navzdol ne boste preveč udarjali s stopali – s tem, ko boste nadzorovali svoje gibe, boste preprečili vnetje pokostnice.
  • Če se boste teka po naklonu lotili na tekalni stezi, se držite sprednjega dela naprave, da vas ne odnese z nje. Ja, se zgodi.

Vir: Runner's World

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Značke: trening teka

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri