Mraz, dihala in pekoč občutek v prsih - je sploh priporočljivo teči pozimi?

Mraz, dihala in pekoč občutek v prsih - je sploh priporočljivo teči pozimi? (foto: Profimedia) Profimedia
6. 12. 2019

Nekaj namigov za vse, ki bi radi vztrajali tudi v hladnejših mesecih.

Poznam nekaj posameznikov, ki naravnost obožujejo tek pozimi. Obožujejo tišino, prazne ulice in steze. In obožujejo občutek po teku. »Nekaj najlepšega je, ko se dobro razgibaš, predihaš, potem pa vstopiš v stanovanje, se osvežiš in si privoščiš najljubši topel napitek,« mi pove prijatelj.

Tek pozimi seveda prinaša tudi nekaj neprijetnosti. Težave z dihanjem so med pogostejšimi. Tisti pekoči občutek v grlu oziroma v prsih, ko vdihnete.

Kaj se dogaja z dihali in zakaj ta pekoč občutek v prsih?

Je sploh varno teči pozimi?
Profimedia
Razlog za pekoč občutek pravzaprav ni hladen, temveč suh zrak.

Dihalne poti namreč delujejo tako, da hladen zrak ob vstopu ogrejejo na temperaturo, ki je blizu naši telesni temperaturi. To se zgodi tako hitro, da hladen zrak pravzaprav nikoli ne doseže pljuč.

Dihalne poti pa morajo hkrati suh zrak tudi navlažiti – ko poteka ta proces, se pojavi pekoč občutek v prsih. To se navadno zgodi ob pretiranem zagonu, ko je naše dihanje hitro (vdihi in izdihi so sunkoviti) in globoko.

Gibanje v hladnem zraku sicer za zdrave ljudi ni nevarno – naravni mehanizmi bodo poskrbeli za primerno prekrvavitev, za zdravo vstopanje kisika in zaščito.

Kako lahko omilite neprijeten pekoč občutek v prsih?

1. S primerno hidracijo

Tudi pozimi veliko oziroma dovolj pijte, pa čeprav se vam morda zdi, da se sploh niste preznojili (no, v resnici ste se!) in ne čutite žeje. Hidracija je ključna, če želite zmanjšati učinke suhega mrzlega zraka.

Profimedia
2. Zaščitite obraz

Omislite si šal ali podkapo, ki pokrije tudi usta in nos in ohranja zrak med dihanjem vlažen. Ta naj bo seveda iz materiala, ki vam ne bo oteževal dihanja.

Namig: naj bo vaš šal oziroma kapa živih barv, da hkrati poskrbite za varnost.

3. Bodite pozorni na dihanje

Med tekom se osredotočite na dihanje – vaši vdihi in izdihi naj bodo daljši, a sproščeni. Razlog, da peče v prsih, so tudi nenadne velike količine suhega zraka, ki jih prejmete med tekom, ko začnete dihati hitro in nenadzorovano.

Dihajte torej enakomerno, da zmanjšate stres. Če lahko, poskusite vdihniti skozi nos in izdihniti skozi usta.

4. Upočasnite

Malenkost upočasnite tempo - vsaj dokler se dobro ne ogrejete. Če ne pomaga, preselite težje treninge na tekalno stezo v telovadnico.

Preverite še: Kako izgleda trening či-teka? In kaj imajo z njim opraviti zemeljski elementi?

Profimedia

 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri