8 znakov, da ste dehidrirani in kako ukrepati

8 znakov, da ste dehidrirani in kako ukrepati (foto: profimedia) profimedia
10. 4. 2017 Vir: liza.aktivni.si

Raziskave, ki so jih opravili v ZDA, so pokazale, da okrog 25 odstotkov otrok in tudi veliko odraslih ne pije dovolj tekočine oziroma ne upošteva priporočil o dnevnem vnosu vode.

Če je ne spijete dovolj, to lahko povzroči zdravstvene težave, vključno s prebavnimi motnjami, vnetjem sečnega trakta, napadi tesnobe in izčrpanostjo.Voda tvori 60 odstotkov človeškega telesa, 75 odstotkov mišic in 85 odstotkov možganov, zato je treba dehidracijo jemati zelo resno. Dehidracija lahko vpliva na funkcioniranje organov, zaradi nje se lahko počutite slabo, brez energije in celo depresivno. Če veste, na kakšne znake morate biti pozorni, boste dehidracijo preprečili, preden nastopijo resne zdravstvene težave.

1. Čutite žejo

Ta znak je očiten, ne? Žeja ni samo znak, da vaše telo rabi vodo, ampak pomeni, da ste že dehidrirali. Ne dovolite, da bi prišlo do tega. V bližini vedno imejte kozarec vode ali steklenico z vodo in jo ves dan počasi pijte.

2. Čutite bolečino v hrbtu in sklepih

Ker tudi hrustanec vsebuje veliko vode, je pomembno, da po tem, ko se spotite, izgubo tekočine nadomestite z vodo – tako bodo kosti in sklepi ostali zdravi. Voda skrbi za navlaženost sklepov in preprečuje morebitne poškodbe med nenadnimi gibi (če se na primer spotaknete in padete). Bolečine v hrbtu pa so lahko pokazatelj vnetja ledvic zaradi dehidracije. Če vas pogosto boli hrbet v ledvenem predelu, čez dan pijte več vode.

3. Vaše lasišče je izsušeno

Tako kot stanje ustnic je tudi stanje lasišča dober pokazatelj ravni vnosa vode v telo. Bodite pozorni na lasišče – če opazite, da je koža na njem suha, povečajte količino vode, ki jo dnevno spijete. Zagotovo bo zaleglo.

4. Pregrevate se

Voda ima ključno vlogo pri uravnavanju telesne temperature. Ko smo pregreti, se potimo. S potenjem se naša telesna temperatura niža. Ker znoj večinoma tvori voda, se bomo med dehidracijo nehali potiti, tako da se lahko hitro pregrejemo. Vsak, ki je doživel srčni udar, dobro ve, kako pomembna je hidracija na vroč poletni dan.

5. Čutite utrujenost ali slabost

Ko spijemo dovolj vode, ta preko celic potuje v krvni obtok in poskrbi za zadostno količino krvi v krvnih žilah in ustrezen krvni pritisk. Če pa ste kronično dehidrirani, lahko količina krvi upade, krvni pritisk pa se tako zniža, da se zniža tudi raven kisika v krvi. Brez zadostne količine kisika se funkcije mišic in živcev upočasnijo, zato hitro začutimo slabost.

6. Mučijo vas glavoboli

Nizka količina vode v krvnih žilah povzroči njihovo širjenje, ta pritisk pa povzroči t. i. dehidracijski glavobol.

7. Suha usta / suhe ustnice

Slina je skoraj v 100 odstotkih sestavljena iz vode, zato so suha usta znak, da ste dehidrirani. V takih primerih se vam izsušijo tudi ustnice. Če med telovadbo začutite, da so vaša usta suha, popijte vodo, saj je težko (in celo škodljivo) izvajati vaje v takem stanju.

8. Koža je manj prožna

Za nekaj sekund primite kožo na hrbtnem delu roke. Če je potrebna več kot ena sekunda, da se koža vrne v normalno stanje, to pomeni, da ste dehidrirani. Voda omogoča širjenje kože.

Morda vas zanima še Ali dovolj pijete?