Ali kava in čaj štejeta kot dnevni vnos vode?

Ali kava in čaj štejeta kot dnevni vnos vode? (foto: Di Bella Coffee | Pexels) Di Bella Coffee | Pexels
16. 4. 2021

Ustrezna hidracija je ključnega pomena za dobro zdravje in navadna voda je najboljši način, kako poskrbeti za to. Kavo in čaj pripravljamo z vodo – ali to pomeni, da ju lahko štejemo kot dnevni vnos vode? Ali v resnici povzročita dehidracijo.

Zaradi kofeina je kava tako naravni diuretik kot tudi spodbujevalec mehurja, je za mbg razložila dr. Vannita Simma-Chiang, urologinja. Čaj ima podoben učinek.

Vendar je diuretični učinek blag in raziskava je pokazala, da kava in čaj v resnici nista razlog za dehidracijo – če si ju privoščimo v ZMERNIH količinah seveda.  

Lahko potem skodelico kave ali čaja štejemo k dnevnemu vnosu tekočine?

Je enako kot če bi si privoščili kozarec vode?

Čeprav napitka ne poskrbita za hidracijo enako, kot če bi si privoščili kozarec vode, ju lahko štejemo k dnevnemu vnosu vode/tekočine. Ker pa kava deluje kot diuretik, se šteje nekoliko drugače, pravi dr. Catherine Waldrop.

  • Skodelica kave = pol skodelice vode
Vendar pa bi se prekomerno uživanje kave ali čaja, če hkrati ne poskrbimo tudi za dovolj vode, lahko končalo z dehidracijo.

»Skodelica kave vas ne bo tako dehidirala,« razloži dr. Bindiya Gandhi. »Veliko skodelic kave, če pri tem ne spijete tudi nekaj vode, pa bo.«

Znak, da ste pretiravali, so lahko suhe in razpokane ustnice. Drugi znaki dehidracije vključujejo urin temno rumene barve in redka potreba po uriniranju.

Kako pa je s čajem?

Večina čajev vsebuje kofein, vendar precej manj kot kava. Zato dr. Waldrop večino čajev šteje kot tri četrtine količine vode.

  • Torej: skodelica čaja, ki vsebuje kofein = ¾ skodelice vode

Zeliščni čaji ne vsebujejo kofeina, zato ju lahko štejemo kot kozarec vode.

Čeprav te številke ne temeljijo na znanosti, dr. Waldropova pravi, da jih je mogoče uporabiti kot splošne smernice za zagotovitev zadostnega vnosa tekočine.   

Upoštevati velja tudi, da bodo imele različne vrste kave in čajev različen vpliv na stopnjo hidracije. Črna kava ali čaj denimo, nista tako učinkovita pri hidraciji kot bela kava ali skodelica čaja z mlekom, je še povedala dr. Gandhi za mbg. Poskusite pa se izogniti sladkorju – in pri nakupu že pripravljenih napitkov bodite pozorni na vsebnost sladkorja, saj tudi to vpliva na hidracijo.

Preberite še:
Mimogrede pa si brezplačno prenesite še e-revijo Lahka kuhinja ali 21-dnevni izziv na povezavi #DobreNavade