Kako se lahko zaščitite proti aknam, ki jih povzroča športna aktivnost (potenje)?

Kako se lahko zaščitite proti aknam, ki jih povzroča športna aktivnost (potenje)? (foto: profimedia) profimedia
3. 2. 2020

Šport ima na kožo mnogo pozitivnih učinkov, med drugim pospeši krvni pretok, zato je tako sijoča. Slaba posledica pa je, da morda ravno zaradi športnih aktivnosti doživljate izbruhe aken. 

Vadba ima na telo toliko dobrih posledic, da skoraj nikoli ne omenimo verjetno edine slabe - ustvarijo se dobri pogoji za bakterije, ki povzročajo akne. Če ste opazili redno poslabšanje na vaši koži po športnih aktivnostih, sprejmite nekatere ukrepe, s katerimi lahko to vsaj delno preprečite. Bistvo je, da kožo ohranite suho in čisto. 

Naslednjič torej: 

  • Odstranite ličila

Če redno nosite ličila, jih vsaj pred vadbo sperite. Kakor že veste, gibanje pospeši krvni pretok, ob tem pa se odprejo pore. Ličila lahko preprečijo izhod znoja in bakterij iz kože (ki bi jih potem izprali z vodo). Vse to se ujame v pore in kasneje povzroči akne ali druge izpuščaje. 

Najbolje bo torej, da na trening pridete s popolnoma očiščeno kožo in se med odmori obrišete v čisto brisačo.

  • Spnite lase

Lase spnite tako, da pokrivajo čim manj kože (tako na hrbtu kot na obrazu). Olje iz las se lahko namreč prenese na kožo in nanese še dodatne bakterije, prav tako lasje zadržijo vlago in s tem ustvarijo odlične pogoje za nečistoče.

Vsi, ki se med vadbo posvečajo pravi osebi (torej sebi), vas ne bodo niti opazili, zato nič hudega, če bo vaša frizura videti malce smešna. 

  • Očistite naprave

Če se tako trudite odstraniti nečistoče, ki jih na kožo nanesete sami, preprečite tudi, da bi se na kožo prenesla umazanija, ki jo za seboj pustijo drugi. Počistite predvsem pripomočke, ki se vas bodo neposredno dotikali, ne potrebujete pa na primer zdrgniti vseh prostih uteži, ki jih boste zgolj držali v rokah. 

Podlago za jogo bolje, da prinesete od doma (in jo redno čistite), ali pa imejte s seboj večjo brisačo, ki jo boste položili čez podlago. 

  • Takoj zamenjajte oblačila za suha in sveža

Neko nepisano pravilo pravi, da naj bi se preoblekli v 30 minutah po vadbi, vendar to storite čim prej. S tem boste preprečili dotikanje kože in prenos bakterij, pa tudi sami ne boste “raznašalec” nečistoč.

Pred naslednjo uporabo oblačila obvezno operite, tudi če ne oddajajo neprijetnega vonja in so narejena iz hitro sušečih športnih materialov. Bakterije se namreč lahko ujamejo v tkanino in se prenesejo na kožo naslednjič, ko oblečete majico. 

  • Se izogibajte dotikanju obraza

Verjetno ni potrebno posebej poudarjati, da se med vadbo ne dotikajte obraza, pot pa brišite s svežo suho brisačo. Poleg tega, da so dlani tako ali tako potne, se z njimi dotaknete mnogih nečistih površin, s čimer si lahko nakopljete hujšo infekcijo. 

Preverite tudi To je mišica psoas (in zaradi nje vas zelo verjetno ščipa v križu) ali pa (Ne)aktivni otroci: Po več kot dve uri pred ekrani?

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri