Kako vsaj malo preprečiti nastajanje gub?

Kako vsaj malo preprečiti nastajanje gub? (foto: Shutterstock) Shutterstock
26. 8. 2018 Vir: liza.aktivni.si

Obrazne gube so povsem naravna posledica staranja in smejanja ter se jim ni mogoče izogniti, a določene navade bistveno vplivajo na njihov nastanek.

Če se izogibamo tem navadam, lahko uspešno preprečimo nastanek nekaterih obraznih gub in s tem na videz upočasnimo proces staranja.

Dejstva:

  • Mrščenje in različne grimase so vzrok za nastanek 50 % gub na obrazu.
  • Obraz ima skupaj 190 mišic.
  • Koža vpije 60 % kreme, ki jo nanesemo nanjo.
  • Prve mimične gube se pojavijo že v 20. letu življenja.
  • Nasmeh spravi v pogon 17 mišic in tako pripomore k zmanjšanju števila gub.
  • Največje gube so lahko globoke tudi do 0,05 mm.
  • Raziskave so pokazale, da je samo 10 % žensk pripravljenih redno vaditi, da bi obdržale mladosten videz.
  • Gostota kolagenskih vlaken, od katerih je odvisna elastičnost kože, se z leti manjša – od 19. do 40. leta pade z 225 na 95 mg.

Migajte

Pomanjkanje aktivnosti je zelo slabo za vašo kožo. Študije namreč kažejo, da imajo ljudje, ki telovadijo vsaj 30 minut dvakrat na teden, veliko boljšo in bolj zdravo kožo kot tisti, ki sedijo doma. Dolgo sedenje pred računalnikom, mobilnim telefonom in tabličnim računalnikom je zelo slabo za kakovost vaše kože.

Ne pretiravajte z umivanjem

Vaša koža proizvaja naravna olja, ki ščitijo ter hidrirajo vašo kožo, zato ne želite preveč agresivno ali preveč pogosto umivati obraza. Ko je koža zelo suha in razpokana, je pogosto idealna podlaga za vnetja in nastajanje gubic. Izogibajte se agresivnim milom, pilingom in čistilcem obraza.

Nosite sončna očala

Večina ljudi, ki ne nosi kakovostnih sončnih očal, grbanči obraz, da zastira sonce, kar poveča možnost nastanka gubic okoli oči in med obrvmi. Prepričajte se, da očala ponujajo 100 % UV-zaščito, in ne pozabite, večji kot je okvir, več zaščite ponuja. Sončna očala z dobro UV-zaščito ščitijo tudi vašo tanko in občutljivo kožo okoli oči.

Pijte

Hidrirajte svoje telo, pijte veliko tekočine, vendar se izogibajte slamicam, saj ustvarjajo gubice okoli ustnic. Srkanje pijač skozi slamico vas sili, da šobite ustnice in s tem gubate kožo okoli ustnic. Če ste začeli opažati linije okoli ustnic ali pa bi radi preventivno ukrepali, je morda pametno omejiti uporabo slamice.

Spanje na hrbtu

Ko spite na trebuhu, ves čas pritiskate obraz ob blazino, zato na koži nastanejo zmečkanine, ki sčasoma postanejo globoke gube. Dermatologi zato priporočajo spanje na hrbtu. Če se bojite, da bi se med spanjem prevalili na bok, si dajte pod kolena blazino, ki vam bo to preprečila. Pred spanjem kožo tudi dodatno nahranite, zanašajte pa se na kakovostne izdelke.

Sladkor uničuje kolagen in elastin

Vsi vemo, da uživanje prevelikih količin sladkorja povzroča kopičenje neželenih kilogramov, pa ste vedeli, da sladkor škoduje tudi koži? Sladkorne molekule se vežejo na tkiva in v tem procesu v krvnem obtoku nastanejo škodljive nove molekule, ki uničujejo zaloge kolagena in elastina, ki sta odgovorna za to, da je koža gladka in napeta.

S telovadbo nad gube: Napnite lica

Ta vaja je idealna za sproščanje obraza, hkrati pa poudari lepoto ličnic, ki se je večina pogosto niti ne zaveda. Poleg tega je dokazano, da lajša težave z dihanjem in sinusi.
Položite dva prsta na zunanji strani nosnic in se nasmihajte. Široko odprite oči in ta položaj zadržite 10 sekund, nato se sprostite. Postopoma povlecite prste do sredine obraza, dokler ne začutite lične kosti. Na koncu se s prsti spustite do čeljusti in ustnic ter ponovite celoten postopek. Po vsakem nizu vaj se ne pozabite sprostiti.

Fotografije: Shutterstock

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri