Prazniki niso srečni za vsakogar: kako obvladati anksioznost v decembru?

Prazniki niso srečni za vsakogar: kako obvladati anksioznost v decembru? (foto: Profimedia) Profimedia
3. 12. 2022

Vas ob misli na božične praznike ne prevzame veselje, ampak anksioznost? Tu je nekaj napotkov, kako jo lažje obvladati. 

Prazniki niso srečni za prav vse, in če se vam porajajo le skrbi, potem imamo nekaj predlogov, kako si lahko ta čas olajšate. Sami boste najbolje vedeli, kaj vam ustreza, ko vas prevzame anksioznost, mogoče pa vam pomagajo tudi spodnje stvari. 

Ste že preizkusili vse?

Obdajte se z ljudmi, ki vas podpirajo 

Pri praznikih gre za druženje in za ustvarjanje lepih spominov. Zakaj torej ne bi storili natanko tega? Namesto velike zabave, na katero vas ne vleče, priredite svojo, le za ljudi ob katerih se dobro počutite. Četudi vas bo manj, bo vzdušje fantastično. In vaša anskioznost? O njej ne bo ne duha ne sluha. 

Ne odrecite se sprehodom in telovadbi

Gibanje je lahko vaš najljubši prijatelj, s katerim dobro obvladate anksioznost. Kot veste, se med gibanjem sproščajo hormoni sreče, kar je natanko to, kar potrebujete. Pred dogodkom, za katerega menite, da bo v vas prebudil anksioznost, pojdite na lahkoten sprehod ali malce potelovadite. Tako boste hkrati obdržali težo in se sprostili. 

Določite svoja pričakovanja od božiča

Morda delno aknksioznost povzročate sami sebi, s tem ko postavite nedosegljiva pričakovanja glede božiča. Morda želite organizirati popoln dogodek in ste si naložili preveč dela, pomoči pa ne želite sprejeti. Najprej morate znižati svoja pričakovanja, da jih boste sploh lahko dosegli. Potem pa morate sprejeti ponujeno pomoč, saj nihče ni popoln, niti vi. 

Dovolite si reči ne

Nič ne bo narobe, če boste zavrnili kakšno povabilo na zabavo, o kateri premišljujete že sedaj in si delate skrbi. Ali če boste rekli ne peki piščanca, ker vam to pač ne gre in boste namesto tega pripravili svojo slavno sladico. S tem si boste prihranili kar nekaj anksioznih trenutkov. 

Ne pozabite nase

Najpomembnejša oseba, na katero decembra pogosto pozabite, ste vi. Zdi se nemogoče, a v svojem urniku morate najti čas za stvari, ki vas veselijo, sproščajo, napolnijo z energijo. Le tako boste lahko obvladali morebiten pojav anksioznosti oziroma preprečili, da bi do tega prišlo. Veliko bolje boste funkcionirali naspani, z zdravimi obroki in odklopom od vsega vsaj za nekaj trenutkov.