5 enostavnih nasvetov, kako zmanjšate vnos sladkorja za polovico

5 enostavnih nasvetov, kako zmanjšate vnos sladkorja za polovico (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
4. 5. 2016

Svetovna zdravstvena organizacija priporoča, da lahko dnevno le pet odstotkov kalorij pridobimo iz sladkorja. Večina pa nas dnevno zaužije kar dvojno ali trojno količino dovoljenega.

Seveda se sladkosnedim skoraj naberejo solze v očeh, če jim svetujemo, naj se odrečejo sladkarijam, a z malimi spremembami boste že veliko dosegli.

Zajtrk

Sadni jogurt zamenjajte za navadni grški jogurt.

  • Prihranek: 19 gramov sladkorja.
  • Bi vseeno nekaj sladkega? Dodajte kakšno lahko sadje, na primer maline ali borovnice.
  • Preračunajte: Da boste lažje računali, koliko kalorij dobite iz sladkorja, s štiri pomnožite grame sladkorja, ki so napisani na etiketi. Na primer, če piše, da ima jed 15 g sladkorja, potem to pomeni, da je na kos 60 kalorij le iz sladkorja. In če na dan na primer pojeste 2000 kalorij, je to že 3 odstotke vseh dovoljenih 'sladkih' kalorij.

Kosilo

Svojemu hamburgerju dodajte le žličko kečapa, ne dveh.

  • Prihranek: 4 grame

Veliko sladko pijačo zamenjajte za mineralno vodo ali nesladkani čaj.

  • Prihranek: 14 gramov

Popoldanski prigrizek

Iz velike, bele kave ali iz kave s smetano presedlajte na malo kavico z mlekom ali kapučino.

  • Prihranite: 7 gramov

Večerja

Privoščite si testenine iz omake iz svežih paradižnikov ali iz pločevinke, le ne kupujte že narejenih omak, ki so vedno sladkane.

  • Prihranite: 4 grame

Sladica

Namesto skodelice vaniljevega sladoleda si privoščite sadno poslastico: narežite srednje veliko banano, jo zamrznite in zmiksajte. Po želji lahko dodate še maline, jagode, borovnice ...

  • Prihranite: 14 gramov

Vsota prihranjenih 'sladkih' kalorij: 62 gramov (248 kalorij, 12 odstotkov od 2000 kalorij)

Preverite še, kaj se je zgodilo ženski, ki se je za 8 tednov odrekla sladkorju.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri