5 zdravstvenih nasvetov za vso družino

5 zdravstvenih nasvetov za vso družino (foto: Profimedia) Profimedia
24. 1. 2015

Strokovnjaki svetujejo, kako to zimo ostati zdravi.

1. Kljub nižjim temperaturam ostanite aktivni

Povsem razumljivo, veliko lažje se je odpraviti na telovadbo, ko je zunaj toplo in je dan daljši. Vendar nikar celo zimo ne presedite.

Prav to, da zaradi slabega vremena s telesno aktivnostjo prenehamo, je največja napaka. Rezultat: povečanje telesne teže, izguba kondicije, slaba volja, poslabšanje kroničnih obolenj, kot sta diabetes in visok krvni pritisk, pogostejši prehladi in obolevanja.

2. Ne pozabite na vitamin D

Nizke ravni vitamina D močno pogojujejo telesne zmogljivosti, o čemer poročajo številne študije. Kronično pomanjkanje vitamina D prav tako poviša stopnjo tveganja za zdravstvene težave, kot so luskavica, sladkorna bolezen, osteoporoza, rak prostate, rak na jajčnikih, depresija ...

Sonce oziroma ultravijolični žarki so najboljši vir vitamina D. Ker pa je sonca pozimi manj, poskrbite, da boste izkoristili vsak sončen dan.

Več: D kot dobro počutje

3. Okrepite imunsko odpornost

Pozimi se pogosteje zadržujemo v zaprtih prostorih, zato smo bolj izpostavljeni virusnim okužbam. Težava je tudi v tem, da v takem okolju imunski sistem postaja čedalje šibkejši, zato je treba vse leto skrbeti za čim močnejši imunski sistem.

  • Uživajmo čim bolj svežo sezonsko zelenjavo in sadje,
  • pazimo, da vsak dan zaužijemo dovolj tekočine in
  • poskrbimo za zmerno telesno vadbo, tudi na prostem.

Zadrževanje samo v zaprtih prostorih, pomanjkanje vadbe in zelo priljubljena, a energijsko siromašna predelana hrana so le nekateri od vzrokov oslabljenega imunskega sistema.

4. Umivajte si roke

Prav tako pomembno je umivanje rok in preostala higiena. Za prehladna obolenja in gripo je namreč značilno, da se zelo hitro in zlahka prenašajo, saj se širijo kapljično in z dotikom rok.

Roke si umivajte vedno preden začnete jesti, ko pridete domov iz službe, šole, trgovine ... in seveda vsakič po uporabi stranišča. Če si rok ne morete umiti, imejte pri sebi razkužilne robčke ali sprej.

5. Jejte bogato

Pozimi največkrat opustimo zdrave prehranjevalne navade in si pogosteje privoščimo kaj krepkega, bolj mastnega in sladkega. Solate se pač bolj priležejo poleti. Toda tudi pozimi ne pozabite obiskovati oddelka za sadje in zelenjavo in omejite uživanje procesirane hrane, kadar je to le mogoče. Imunski sitem ne mara preveč radikalne diete pa tudi prekomerne teže ne. Če želimo ostati zdravi, moramo jesti z vitamini bogato prehrano, kakovostne proteine, dobre maščobe in probiotike.

Preberite: 5 zdravih živil, ki jih pozimi dobimo na tržnici