Koristni nasveti strokovnjakov za vzdrževanje zdrave prebave

Koristni nasveti strokovnjakov za vzdrževanje zdrave prebave (foto: Profimedia) Profimedia
29. 10. 2015

Nekaj preprostih nasvetov, kako vzdržujete zdravo prebavo.

Kaj pomaga?

Uživanje hrane z visoko vrednostjo vlaknin. Vlaknine so bistvenega pomena za naše zdravje, predvsem zato, ker so zadolžene za redno in zdravo prebavo. Čeprav se vsi zavedamo, kako pomembne so, pa jih še vedno premalo zaužijemo. Vlaknine pripomorejo tudi pri ohranjanju zdrave telesne teže.

Poskrbite tudi za redne obroke, ki so bogati s svežo zelenjavo in sadjem. Največ vlaknin pri sadju in zelenjavi je ravno v olupku, zato tam, kjer se da, pojemo tudi olupek.

Za vas smo pripravili odlično primerjavo, kako lahko s preprosto menjavo vsakodnevnih živil poskrbim za podvojeni vnos vlaknin.

Živila z višjo vrednostjo vlaknin, ki jih je pametno uvrstiti v svoj jedilnik, z njo pa boste zaužili 26 g vlaknin (če vse polnozrnate stvari zamenjate za tiste, narejene iz bele moke in z belim rižem, se vnos zmanjša na 13 gramov):

  • rezina črnega kruha
  • 2 porciji sadja na dan
  • 3 porcije zelenjave na dan
  • porcija polnozrnatih testenin za kosilo
  • porcija neoluščenega riža za večerjo
Gibanje.

Pri rednem gibanju se spodbudi tudi črevesna peristaltika in s tem prebava.

Čez dan zaužite vsaj 2 litra vode.

Nezadostno uživanje vode se odrazi na bolj suhem in trdem blatu, ki ga je težje odvajati. Zdravi so tudi zeliščni čaji (nesladkani).

Najboljša hranila za ureditev prebave in čiščenje črevesja

Vlaknine: vlaknine so najboljše za urejanje prebave, odpravljanje zaprtosti in čiščenje črevesja. Vlaknine absorbirajo toksine in jih izločijo iz telesa.

Sliva: že vrsto let so znane in cenjene pri odpravljanju zaprtosti, napihnjenosti in počasne prebave. So bogate z antioksidanti in učinkovite tudi pri drugih zdravstvenih težavah. Pri zaprtosti se najbolj priporočajo prav suhe slive.

Preberite: Kako sami posušite slive

Zelena listnata zelenjava: klorofil v zeleni solati pomaga pri odstranjevanju toksinov iz telesa, kot so lahko težke kovine in pesticidi. Nekatera zelenolistna zelenjava, kot je npr. špinača, pa je tudi odličen vir vlaknin, ki spodbudi prebavo.

Limona: sveža limona bo poskrbela, da ne boste dehidrirani. Vitamin C, ki je v limonah, pripomore k temu, da se toksini prelevijo v vodotopno obliko in tako se lažje odvajajo iz telesa. Že vrsto let uporabljena razstrupljevalna praksa je, da navsezgodaj popijemo skodelico tople vode z dodanim sokom limone.

Več: 10 razlogov, zakaj bi morali vsako jutro piti vodo z limono

Zelje: obstajata dve glavni vrsti razstrupljanja encimov v jetrih, zelje pomaga aktivirati kar obe. Zelo ugodno vpliva tudi na debelo črevo in je odlične vir vitamina C. Poleg tega zelje pomaga k lažjemu odvajanju.