Top 3 živila, ki okrepijo imunski sistem

Top 3 živila, ki okrepijo imunski sistem (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
16. 1. 2015

Ko se več zadržujemo v zaprtih prostorih, je pomembno, da organizmu vsak dan priskrbimo dober odmerek vitaminov in mineralov.

Kisla repa, listnati ohrovt in črna redkev so pozimi odličen vir svežih hranil, ki krepijo imunski sistem.

Kislo zelje

Zaradi njegovih izredno koristnih učinkov za zdravje je kislo zelje najbolje uživati presno, saj s kuhanjem izgubi kar nekaj svoje zdravilnosti in hranljivosti. Presno kislo zelje lahko pripravimo kot samostojno solato ali pa ga dodamo zimskim solatnicam.

Odlično zimsko solato pripravite tako, da odcejeno kislo zelje zmešate z bučnim ali ekstra deviškim oljčnim oljem in ga po okusu začinite z mleto kumino in strtim česnom.

Odličen recept s kislim zeljem: Piščanec s posebno začimbno mešanico in solata iz kislega zelja.

Kodrolistni ohrovt

Kodrolistni ali listnati ohrovt ne naredi glave kot njegov sorodnik, temveč listi rastejo s stebla posamično. Rastlina zelo dobro prenaša zimo, saj so kodrasti listi po zmrzali še bolj mehki in okusni.

Vsebuje veliko klorofila (razstruplja, čisti in obnavlja), vitaminov C, A in K, močne antioksidante in druge snovi, ki ugodno vplivajo na prebavo in pospešujejo razstrupljanje telesa.

Uporabimo ga lahko za pripravo enolončnic, prilog, zelenjavnih pirejev, solat ali omak. Lahko ga tudi sočimo in iz njega pripravimo zdrav napitek.

Črna redkev

Za črno redkev na splošno velja, da je bogat vir vitaminov A, B1, B2, in C ter da povečuje odpornost organizma. Ker je tako težko prebavljiva, jo navadno uporabljamo le kot dodatek jedem ali kot skromno predjed.

Olupljeno in naribano redkev posolimo, premešamo in pustimo stati nekaj časa. Nato jo ožamemo in zabelimo z bučnim oljem, lahko ji dodamo še kuhan fižol.

Bolj kot v kuhinji se redkev izkaže v domači lekarni, saj je učinkovita pri zdravljenju prehladov, kašlja in bronhitisa.