Zdravilen popoldanski spanec

Zdravilen popoldanski spanec (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
29. 9. 2013

Popoldanski spanec ni samo za dojenčke. Strokovnjaki ga priporočajo vsem in to kar večkrat na teden, saj naj bi imel kar nekaj koristi za naše telo.

Številne študije v različnih državah so pokazale, da krivulja budnosti in spanja v popoldanskih urah kaže premik proti zaspanosti med 14. in 17. uro.

Popoldanskega spanja pa ne popravlja le naš subjektiven občutek, temveč tudi fiziološke funkcije in delovanje na testih kognitivnih sposobnosti, kar je pred kratkim potrdila tudi kitajska raziskava.

Koliko časa spati?

Potreba po spanju, tako nočnem kot dnevnem, je individualna, čeprav bi bilo spanje med 14. in 17. uro usklajeno z našim notranjim ritmom budnosti in spanja.

Nekaterim je dovolj tudi nekaj minut, da se počutijo spočiti, nekateri pa potrebujejo več.

Korist kratkega spanja (5–15 minut) je očitna takoj ko se prebudimo, toda traja manj časa (1–3 ure).

Posledica daljšega spanja (več kot 30 minut) pa je lahko kratkotrajna zmedenost po prebuditvi ter stanje zaspanosti in upočasnjenosti. Ta lahko traja 10 minut ali celo dve uri po prebuditvi, vendar pa kognitivni dobri učinki trajajo dlje.

Nekatere raziskave pravijo, da je idealen čas za popoldanski spanec nekje med 10 in 20 minut. V vsakem primeru ni dobro, da je popoldansko spanje predolgo.

Koristi popoldanskega spanca
  • Izboljša se spomin oziroma možnost pomnjenja,
  • povečata se produktivnost in ustvarjalnost,
  • pozitivno vpliva na motorične sposobnosti,
  • koristen je za živčevje – pospeši obnovo celic in izboljša delovanje hormonov,
  • zmanjša tveganje za pojav diabetesa,
  • lajša težave z visokim krvnim pritiskom.
Poiščite miren kotiček

Izklopite telefone, mobilnike in televizijo, budilko nastavite na 10-20 minut in zaprite oči. Če vas moti dnevna svetloba, vam bo prav prišla maska za spanje. Nato pustite, da vam misli odplavajo.

Predstavljajte si, kako vam telo tone vedno globlje v posteljo ali kavč, na katerem počivate. Celo če ne zaspite, vas bo ta proces sprostil in osvežil.

Takoj ko se prebudite, boste hitro prišli k sebi po koščku temne čokolade in kozarcu vode.

Majhen trik: namesto alarma, lahko med spanjem držite v roki svinčnik. Ko bo padel na tla, vas bo prebudil in takrat boste vedeli, da ste spali dovolj.

Kdaj popoldanski spanec ni priporočljiv?

Če vas muči nespečnost ali depresija. V tem primeru je učinek ravno nasproten.