Polna luna, prazna luna, retrogradni Merkur in 1000 skrbi - kdaj se boste KONČNO naspali? Vprašali smo osebno trenerko

Polna luna, prazna luna, retrogradni Merkur in 1000 skrbi - kdaj se boste KONČNO naspali? Vprašali smo osebno trenerko (foto: profimedia) profimedia
29. 9. 2022

Za nasvete o spanju smo se obrnili na športno trenerko Tjašo in morda se boste z njeno pomočjo končno naspali. Kljub vremenskim pojavom in vsem skrbem, ki jih imate, navlkjub. 

Dober spanec je več kot zadovoljiv: igra pomembno vlogo pri našem duševnem in fizičnem zdravju.

Zakaj je spanje pomembno?

Med spanjem se vaši možgani napolnijo, kar vam pomaga pri učenju in pomnjenju informacij. Ko ste dobro spočiti, se lažje odločate, rešujete probleme, nadzorujete čustva in se soočate s spremembami.

Raziskave kažejo tudi na možna fizična tveganja zaradi premalo spanja. Stalno pomanjkanje spanja je povezano s povečanim tveganjem za bolezni srca in hipertenzijo, boleznijo ledvic, možgansko kapjo, visokim krvnim tlakom, motnjami razpoloženja in sladkorno boleznijo. Prav tako lahko prispeva k debelosti s povečanjem občutka lakote in zmanjšanjem občutka zadovoljstva po jedi.

Preverite več Tjašinih vsebin: 

Ustvarjanje bolj zdravih spalnih navad

Tu je nekaj Tjašinih nasvetov za boljši spanec: 
Tjaša Ferkov Babnik

Sedem do devet ur spanja vsako noč za odrasle, starejše od 17 let. Kdaj ste nazadnje dosegli to mejo? Tukaj je nekaj nasvetov in trikov za izboljšanje vaših spalnih navad:

  • Določite urnik spanja in se ga držite. Če se vsak dan zbujate in greste spat ob isti uri (da, tudi ob vikendih!), vaše telo razvije rutino, ki vam lahko pomaga hitreje zaspati in spati dlje.

  • Jejte zdravo. Prehranjevalne navade vplivajo na spanje. Poskusite jesti dobro uravnoteženo prehrano z omejeno količino nasičenih maščob in sladkorjev, zmanjšajte prigrizke pozno zvečer in jejte lahke porcije za večerjo.

  • Omejite čas pred zaslonom. Modra svetloba na telefonih, računalnikih in televizorjih lahko dejansko zavede možgane, da mislijo, da je dan. Zaslonom se izogibajte dve do tri ure pred spanjem. Verjetno težko izvedljivo, ampak poskusiti je vredno – namesto telefona vzeti v roke knjigo, revijo, mogoče pravljico, če ste starši ali se posvetiti partnerju 😊.

  • Telovadite vsak dan. Vadba zboljša kvaliteto spanca a pozor- za nekatere ljudi lahko telovadba pozno zvečer dejansko negativno vpliva na spanje. Poskusite spreminjati čas svoje telesne dejavnosti, da boste našli čas, ki vam najbolj ustreza. V kolikor imate čas za vadbo zgolj proti večeru naj bo ta primerna za vaše telo.

Avtorica besedila: Tjaša Babnik Ferkov