Vadba za starejše: tako boste lahko preprečili nevarne padce (svetuje športna trenerka)

Vadba za starejše: tako boste lahko preprečili nevarne padce (svetuje športna trenerka) (foto: Profimedia) Profimedia
4. 10. 2022

Tu je še en dober razlog, zakaj bi tudi v starejših letih potrebovali vadbo: z rednim gibanjem lahko preprečite marsikateri padec, ki bi pripeljal do poškodb. 

Ste še vedno v dilemi in se sprašujete, ali ste za gibanje zdaj zares prestari? Do katerega leta naj bi sploh telovadili? Pravzaprav, naj z gibanjem ne bi nikoli zares prenehali, pravi športna trenerka Tjaša, ki je pripravila nekaj odličnih nasvetov za vadbo, s katerimi boste okrepili telo in se izognili padcem. 

Preden preidemo na Tjašine nasvete, še kratko opozorilo: gibajte se, če vam zdravje to omogoča in vedno upoštevajte priporočila zdravnika. 

Kaj je preprečevanje padcev in zakaj je vadba pomembna za starejše?

Preprečevanje padcev vključuje vse ukrepe za zmanjšanje števila nenamernih padcev, ki jih običajno utrpijo dovzetni posamezniki. Ti posamezniki so lahko poškodovanci, starejši in ljudje z motnjami ravnotežja. Preprečevanje padcev z vajami igra bistveno vlogo pri zmanjševanju tveganja s krepitvijo mišic in izboljšanjem ravnotežja.

Da preprečimo padce, moramo ukrepati in začeti izvajati redne vaje, ki:

  • izboljšajo imunski sistem,
  • telesno ravnovesje,
  • koordinacijo in
  • stabilnost, zlasti pri starejših. 

Zato je to opozorilo, da naj bo vsaj del prostega časa namenjen vadbi, saj zagotavlja širok nabor koristi, vključno z duševnimi koristmi in telesno pripravljenostjo.

Redna vadba ima nešteto koristi. Vadba daje ljudem, zlasti starejšim, neodvisnost, tudi ko se starajo. Nekatere od teh prednosti vključujejo:

Zdrav duh

Vadba ima pomembno vlogo pri negovanju zdrave duševne stabilnosti. Med vadbo vedno nastajajo nekateri hormoni, na primer endorfini. Ti hormoni pomagajo telesu razbremeniti stres in poskrbijo, da se počutite zadovoljno. Poleg tega redna vadba izboljša kakovost spanja in odpravlja težave, kot sta nespečnost in moteče spanje pri starejših.

Preprečevanje bolezni

Redna vadba z lastno težo varuje telo pred pogostimi boleznimi, kot so srčno-žilne bolezni in sladkorna bolezen. Telesne vaje krepijo imunski sistem, zaradi česar telo ostane zdravo. Tudi lahke vaje, kot je hitra hoja in hoja v hrib, so lahko učinkovite pri preprečevanju bolezni.

Zmanjšanje tveganja za padec

Številni starejši lahko postanejo žrtve padcev. Vendar pa jim nekatere redne dnevne vaje, kot je hoja, lahko dajo neodvisnost, tudi ko se starajo. Vadba izboljša prožnost in energijo, kar pomaga vzdrževati telesno ravnovesje in koordinacijo ter zmanjša tveganje padcev.

Družba in prijatelji

Vadbe združujejo ljudi, vadbene skupine in tečaje pa je vedno mogoče spremeniti v zabavne družabne dogodke. Ko se odrasli združijo, se ustvarijo socialne vezi, ki zagotavljajo dobro družbo, ta pa izkorenini osamljenost in depresijo. Posledično tudi starejšim daje občutek namena in motivacije.

Boljše kognitivno delovanje

Redna vadba deluje kot odmerek za možgane, saj izostri kognitivne sposobnosti. Zmanjšuje tveganje za nastanek demence ne glede na starost. Vaje igrajo ključno vlogo pri zagotavljanju maksimalne kondicije možganov.

Hitrejše okrevanje

Vaje vedno pospešijo proces okrevanja po ranah in celo boleznih. Vadba krepi telo in se tako učinkovito bori proti okužbam. Starejši, ki telovadijo, so bolj varni pred boleznimi.

Povečana kakovost življenja in visoka pričakovana življenjska doba

Ne samo, da vadba spodbuja telesno kondicijo, ampak tudi psihološke koristi. Redna vadba izboljša razpoloženje in odpravi simptome, povezane z depresijo. Na splošno imajo ljudje, ki redno telovadijo, možnost živeti zdravo in nekoliko dlje zaradi močnejšega, zdravega telesa.

Vadba je neizogibna, če želimo živeti dobro in zdravo življenje, polno zabave in brez stresa. Preprečevanje padcev je mogoče doseči z redno vadbo, da zagotovimo, da starejši ne postanejo žrtve tveganj, povezanih s padci.

Neverjetno je, kako lahko vadbe spremenijo naša življenja in nam dvignejo kakovost življenja. Razmislite o rutini vadbe bi bila dobra izbira ne glede na starost. Nikoli ni prepozno začeti, saj so koristi vaj zelo resnične in motivacijske.

Avtorica besedila: Tjaša Babnik