4 navade, ki bodo izboljšale kvaliteto vašega življenja

4 navade, ki bodo izboljšale kvaliteto vašega življenja (foto: Profimedia) Profimedia
5. 9. 2021

Zdrava prehrana, redno gibanje, jutranja rutina... Vse to so navade, za katere že leta vemo, da lahko izboljšajo kvaliteto našega življenja. Tokrat vam predstavljamo nekaj navad, za katere morda niste še pomislili, da lahko izboljšajo kvaliteto življenja in nasvete, kako jih vpeljati v svoj vsakdan. 

Branje

Branje je odličen način za pridobivanje novega znanja in spodbujanja kreativnosti. Z branjem izboljšamo svoj fokus, hkrati pa so raziskave pokazale, da nas branje pomiri na podoben način, kakor meditacija. Še več; branje pred spanjem pomaga izboljšati tudi kvaliteto spanca.

Kako navado vpeljati v svoje življenje? Izberite žanr knjig, ki vam je všeč in vas zanima. Za priporočila lahko povprašate prijatelje, ali pa pobrskate po spletu. Začnite počasi: z branjem lahko pričnete zadnjih 10 minut pred spanjem, nato pa čas podaljšujete.

Eno opravilo naenkrat

Naučite se početi eno opravilo naenkrat. Samo 2% vseh ljudi na svetu je uspešnih pri "multitask"-anju. Če občasno počnemo več stvari hkrati, ni s tem sicer nič narobe, a če konstantno žongliramo med vsemi opravili, to poslabša našo koncentracijo. Možgani so prenasičeni z informacijami in težje filtrirajo pomembne podatke. Nekatere raziskave namigujejo celo na to, da neprestano opravljanje več stvari hkrati lahko privede do nepopravljivih okvar na možganih in živčevju. Preobremenjenost možganov se kaže tudi na fizičnem zdravju.

Kako navado vpeljati v svoje življenje? Začnite si delati dnevni seznam opravil in jih razporedite po pomembnosti. Na vrhu seznama naj je najpomembnejše opravilo, na dnu pa tisto, ki je najmanj pomembno. Zraven vsakega opravila si dopišite tudi, koliko časa mu ga boste namenili. Medtem, ko nekaj počnete, se izogibajte uporabi telefona, televiziji v odzadju in ostalim motečim dejavnikom.

Omejitev uporabe socialnih omrežij

Digitalnemu svetu je praktično nemogoče pobegniti. Povprečen človek danes na socialnih omrežjih preživi najmanj 1 uro in 40 minut na dan. Ravno uporaba socialnih omrežij pa je povezana s težavami, kot so depresija, nespečnost, pomanjkanje koncentracije, glavoboli, težave z očmi... Preberite si, kaj se zgodi v vašem telesu, če prenehate z uporabo socialnih omrežij.

Socialna omrežja nam lahko ponujajo ogromno novega znanja in navdiha. Toksična postanejo takrat, ko imamo ob gledanju tujih objav občutek, da mi in naša življenja niso dovolj dobra. Da premalo potujemo, nimamo popolne postave, nimamo tako lepe hiše, kakor nekdo na socialnih omrežjih... Primerjanje z drugimi je eden izmed največjih strupov, ki uničuje kvaliteto našega življenja in socialna omrežja nam to tako enostavno omogočajo. Pomembno je, da socialna omrežja uporabljamo zavedno in z nežnostjo do sebe.

Kako navado vpeljati v svoje življenje? Dnevno si omejite čas, ki ga boste preživeli na socialnih omrežjih. Opazujte, koliko časa porabite zdaj in začnite ta čas postopoma zmanjševati. Odsledite vsem profilom, ob katerih se počutite slabo. Izogibajte se preverjanju ljudi iz vaše preteklosti. Ne pozabite pa tudi na občasni "digitalni detoks".

Izbira družbe

Ameriški podjetnik Jim Rohn je nekoč izjavil, da smo povprečje petih ljudi, s katerimi preživimo največ časa. Njegova izjava ima precej smisla - družba okoli nas ima ogromen vpliv na naše razmišljanje, počutje in vsesplošno kvaliteto življenja. 

Seveda imamo vsi slabe dni, a če se obkrožite z ljudmi, ki neprestano tarnajo in vidijo samo najslabše, je velika verjetnost, da boste tudi sami na svet začeli gledati skozi črnino. Če pa se po drugi strani obkrožite z ljudmi, ki so zagnani, motivirani in pozitivno naravnani, boste tudi sami prej ali slej prevzeli njihovo miselnost.

Kako navado vpeljati v svoje življenje? Najprej je pomembno, da ste kritični do sebe in svoje družbe. Dobro razmislite, kakšne ljudi imate okoli sebe in kakšne občutke ti vzbujajo v vas. Če opazite, da vam družba določenih ne ustreza, prekinite druženje oziroma, če to ni možno, ga vsaj omejite. Ne pozabite; bolje je biti sam, kakor v slabi družbi.

Veronika Sivka