5 fraz, ki jih morate nujno nehati uporabljati v službi (ker vas ne kažejo v dobri luči)

5 fraz, ki jih morate nujno nehati uporabljati v službi (ker vas ne kažejo v dobri luči) (foto: Profimedia) Profimedia
4. 11. 2021

Če želite v službi dajati vtis, da ste samozavestni in odločni ter si prislužiti spoštovanje, morate nehati govoriti naslednje. 

Naslednje fraze ne zvenijo slabo in tudi niso tako mišljenje, izrekli pa smo jih že zagotovo vsi. Zakaj so potem tako škodljive? Ker z njimi ne izžarevate avtoritete, samozavesti in odločnosti, ki jo želite dajati na delovnem mestu. Z jezikom sporočamo okolici veliko o svoji osebnosti in namerah. Verjetno se želite predstaviti v najboljši luči, kajne?

Pomislite, ali so naslednje fraze pogosto del vašega govora: 

1. "Se opravičujem, ker zamujam ..."

Pa ste v resnici zamudili eno minuto sestanka, kajne? Če zamudite minuto ali dve, se ne opravičujte, saj nihče ni zares jezen in verjetno ste delali kaj pomembnega povezanega z vašo službo. Če že morate kaj reči, se lahko zahvalite, da so vas počakali in niso začeli brez vas. 

Kadar veste, da boste zamudili več kot 5 minut, pa se seveda opravičite in vnaprej obvestite vodilnega, če je to mogoče. 

2. "Bi lahko mogoče naredili sestanek o tem? Se vam to zdi vredu?"

S takšnim jezikom se boste postavili v ozadje in pokazali, da niste prepričani o sebi niti o vašem predlogu. Zakaj bi se potem z njim strinjal nekdo drug? Kadar mislite, da bi se o nečem morali pogovoriti na sestanku in je to vredno vašega časa in časa ostalih, to povejte odločno, a prijazno. 

Lahko poskusite tako: Z veseljem bi se pogovoril/a o podrobnostih, imate čas jutri ob 10.00?

3. "Oprostite, samo preverjam, ali ste dobili moje sporočilo?"

Seveda ga je oseba prejela, vendar si še ni vzela časa, da vam odpiše. Težave z elektronskimi sporočili niso tako pogoste, da bi se vaša sporočila kar naprej izgubljala. Poleg tega niste naredili nič narobe, zato ni potrebe po opravičilu. 

Kadar potrebujete hiter odgovor, ker so informacije pomembne za  potek dela, vprašajte za odziv raje tako: Nisem še dobil/a odgovora na sporočilo, imate v zvezi s tem kakšno vprašanje. na katerega lahko odgovorim?

4. "Zelo se opravičujem za takšen preobrat, mi lahko mogoče pomagate? Še enkrat se opravičujem!"

Naj nekaj razčistimo: če nekaj ni vaša krivda, potem se ne bi smeli opravičevati. 

Prestavljeni roki, dodatne zadolžitve in spremembe tik pred zdajci se na žalost pogosto zgodijo in se bodo dogajale še naprej. Nima smisla, da se za to vedno opravičujete. Seveda pa je prav, da se za pomoč zahvalite. Lahko poskusite tako: Hvala za vašo pomoč. Zaradi nepričakovanih sprememb jo zares potrebujem.

5. "Mislim, da je to zelo dobra ideja. Kaj mislite vi?"

Uporaba te fraze nakazuje, da niste najbolj prepričani glede svoje ideje, želja po potrditvi sodelavca pa to še bolj potrjuje. Kadar želite predstaviti kakšno svojo idejo in se vam ta zdi uspešna, jo povejte samozavestno, brez besed mislim in mogoče

Kadar želite slišati še druga mnenja, pa recite tako: Imam odlično idejo in želim slišati tudi vaše mnenje.

Vir: She said