5 vprašanj, ki si jih postavite v prvem tednu novega leta

5 vprašanj, ki si jih postavite v prvem tednu novega leta (foto: Profimedia) Profimedia
30. 12. 2020

Namesto novoletnih zaobljub se osredotočite na 5 boljših stvari.

Ariane de Bonvoisin, pisateljica in podjetnica ter avtorica aplikacije Mindful 365, ki s pomočjo vprašanj, nalog in druge vsebine uporabniku pomaga do umirjenosti in drugačnega pogleda na življenje, pravi, da se namesto na stare novoletne zaobljube osredotočite na naslednje:

1. DAN

Kako se želim počutiti to leto?

Vprašanje, ki vse cilje in zaobljube spremeni v izkušnje (in ne v naloge). 

Za vsakim ciljem, ki ste si ga kdajkoli zastavili namreč stoji tudi želja po določenem občutenju – več svobode, več ljubezni, več varnosti … Izberite tistega, ki je razlog, da ste si postavili določen cilj.

Tisto, kar želi srce začutiti, je veliko boljši motivator od tistega, kar želi narediti ego.

2. DAN

Koga bom to leto brezpogojno ljubil/a – po svojih najboljših močeh in ne glede na to, kaj se bo zgodilo?

Seveda boste najprej pomislili na svoje otroke. Ali pa na najboljšega prijatelja. Toda izberite odnos, za katerega veste, da potrebuje več ljubezni, prijaznost, potrpljenje, odpuščanje ali čas, ki ga boste namenili temu razmerju.

Da, to je lahko tudi vaš partner, vaša mama, vaš najstnik ali celo nemogoč šef.

Brezpogojna ljubezen je ljubezen brez obsojanja. Gre za sprejemanje osebe takšne, kot je. Ko se ljudje počutijo sprejete in od njih ne pričakujete, da se bodo spremenile, se boste povezali na povsem drugi ravni.

3. DAN

Kako se bom vrnil/a na pravo pot, ko mi bo življenje postavilo izzive, ko bo težko?

Vedno hitimo z načrti in projekti, kako bomo spremenili svoje življenje … A že v nekaj tednih, včasih dneh, nam spodleti.

To leto se v takšnih trenutkih osredotočite na tri korake: razmislek, okrevanje, popravek.

To so trije koraki, ki vam bodo pomagali odkriti, kaj je šlo narobe, kako ohraniti optimizem in kako začeti znova.

Lahko se tudi odločite, da boste v takšnih težkih trenutkih poklicali prijatelja, šli na sprehod ali nekaj minut meditirali. Za boljšo osredotočenost na tisti cilj – in tako bo veliko lažje krmariti skozi izzive.

4. DAN

Komu lahko pomagam doseči njegovo/njeno najpomembnejšo zaobljubo?

Tako se bo fokus (in pritisk) preusmeril z vas in tako boste prispevali k boljšemu življenju nekoga drugega.

Pomislite na prijatelja ali družinskega člana; ugotovite, kaj si želi in ponudite pomoč. To ne pomeni, da boste nekaj naredili namesto te osebe oziroma v imenu te osebe.

Lahko gre preprosto za to, da ta oseba ve, da ste tam zanjo, lahko gre za spodbudo, lahko ste njegov/njej največji navijač ali tista oseba, ki ji bo poročal/a, kako ji gre pri doseganju cilja.

5. DAN

Katera je tista kvaliteta, na katero se želim osredotočiti to leto?

To je lahko denimo hvaležnost, potrpežljivost, pogum, pristnost, iznajdljivost … Nekaj, za kar globoko v sebi veste, da si želite več. Morda so vam to lastnost omenil prijatelji in družinski člani.

Beseda, ki jo izberete, bo vaše vodilo. Zapišite jo in si jo vsak dan ponovite: »Sem ____________.«

Takšen cilj, cilj za dušo, bo poskrbel za veliko boljše počutje kot zunanji cilj.

Preverite še: