Ali je priporočljivo telovaditi pred spanjem?

Ali je priporočljivo telovaditi pred spanjem? (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
20. 11. 2019

Odlična novica za vse (pre)zaposlene in tiste, ki se radi podate na tek v mesečini.

Zdravniki in strokovnjaki za spanje so še pred kratkim fizično aktivnost v poznih večernih urah ali tik pred spanjem odsvetovali – menili so namreč, da povišan srčni utrip in povečano izločanje adrenalina vplivata na kakovost spanca.

Nato pa so v začetku leta 2014 pri NSF (National Sleep Foundation) s pomočjo obsežne ankete prišli do naslednje ugotovitve:

  • tisti, ki so telovadili v poznih večernih urah, običajno niso občutili razlike v kakovosti spanca v primerjavi s tistimi, ki so telovadili zjutraj.

Podobni so bili tudi rezultati raziskave, objavljene v časniku European Journal of Applied Physiology, kjer so zapisali, da lahko le zelo intenzivna vadba kvari naš spanec.

Do rezultatov so prišli s pomočjo naslednjih meritev:

Najprej so izmerili, koliko časa vsak udeleženec raziskave potrebuje, da zaspi, nato pa preverili kakovost spanca še po opravljeni vadbi, in sicer:

  • po teku na 60 odstotkov svojega maksimalnega srčnega utripa (zmerna intenzivnost) in
  • po teku na 80 odstotkov svojega maksimalnega srčnega utripa (visoka intenzivnost).

Udeleženci so tekli med 9.20 in 10. uro zvečer. V posteljo so se odpravili ob 11. uri.

Rezultat:

  • Pri udeležencih, ki so tekli pri zmerni intenzivnosti, se kakovost spanca ni spremenila.
  • Nekaj sprememb pa se je pokazalo pri tistih, ki so tekli pri visoki intenzivnosti – potrebovali so približno 14 minut več, da so lahko zaspali.

Pravila so se torej spremenila – zmerna fizična aktivnost v kateremkoli delu dneva je koristna.

Lahkotna vadba, pa naj bo to tek, hoja, joga, pilates ... pred spanjem lahko celo pomaga do boljšega spanca – aktivnost naše telo ogreje in ko se nato odpravimo v posteljo (v spalnici seveda ne sme biti prevroče), bo padec telesne temperature poskrbel, da bomo zaspali v nekaj minutah.

Pri NSF pa kljub vsemu svetujejo, da se v primeru kronične nespečnosti najprej posvetujete s specialistom.

Preverite še: 5 razlogov za sprehod (vsak dan)