Kako izboljšati ravnovesje med službo in osebnim življenjem?

Kako izboljšati ravnovesje med službo in osebnim življenjem? (foto: Profimedia) Profimedia
3. 6. 2022

Tudi vi v prostem času neprestano razmišljate o službi? Vas nobene dejavnosti ne veselijo? Imate občutek, da je kariera bistvo vašega življenja in z njo ocenjujete lastno vrednost? Preverite, kako si lahko pomagate in vzpostavite zdravo ravnovesje med osebnim življenjem ter kariero.

Pogosto razmišljamo o ravnovesju med poklicnim in zasebnim življenjem kot o kompromisu med časom, preživetim na delovnem mestu, in časom, porabljenim za druge dejavnosti. Če torej 8 ur delate, potrebujete tudi 8 ur prostega časa.

A če v tem času razmišljate o službi, nimate volje za druge dejavnosti ali razmišljate o vsemu, kar morate postoriti v službi, je to lahko znak, da vaše ravnovesje med službo in zasebnim življenjem ni najboljše.

Znaki, da nimate ravnovesja med službo in zasebnim življenjem:
  • Ne morete nehati razmišljati o službi tudi takrat, ko niste na delu;
  • Vaši odnosi trpijo zaradi službe, saj enostavno nimate časa za druženje ali pa ste zelo razdražljivi in nagnjeni k prepirom;
    Ne počutite se dobro v svoji koži. Prihaja do nepojasnjenih bolečin in težav, primanjkuje vam energije in/ali pojavljajo se težave s koncentracijo;
  • Ko niste v službi, se vam vse ostalo zdi nepomembno in nimate volje za nobeno dejavnost;
  • Nimate časa za hišna opravila, kot so pospravljanje, kuhanje in čiščenje;
  • Težko si vzamete prost dan tudi takrat, ko zbolite. Ne načrtujete nobenih dopustov in ne koristite svojih nadur;
  • Tudi, če imate radi svojo službo, se v tem na dolgi rok ne vidite, saj vam je delo preveč naporno.
Kako si lahko pomagate?

Če tudi vi opažate, da nimate ravnovesja med službenim in zasebnim življenjem je pomembno, da čim prej ukrepate. 

Tukaj je nekaj trikov, s katerimi si lahko pomagate:

  • Vnaprej načrtujte svoj dan in vanj vključite tudi premore ter dejavnosti, ki vas veselijo. Vnaprej določite, kdaj si boste vzeli premor, v delovniku pa lahko tudi združite prijetno s koristnim; na Zoom sestanek se denimo lahko javite kar na sprehodu;
  • Spoznajte tehnike za večjo produktivnost. Odkrivajte, s kakšnimi načini ste lahko maksimalno produktivni in svoje delo opravite čimprej;
  • Končujte delo ob določeni uri. Izogibajte se naduram, sploh v dneh, ko vam primanjkuje motivacije in osredotočenosti;
  • Med delom se izogibajte uporabljanju telefona in drugih naprav, ki motijo vaš miselni proces;
  • Ne glede na to, ali delate doma ali v pisarni, se na kosilo odpravite nekam ven. Povabite še koga od prijateljev in v času kosila odpočijte svoje misli;
  • Ob slabemu počutju si vedno vzemite prost dan. Prav tako poskrbite, da koristite svoj dopust ter nadure;
  • V dnevu se večkrat ustavite in pomislite, kako se počutite v tem trenutku. Spremljajte svoje stanje in delujte skladno s svojim počutjem;
  • Lotite se dejavnosti izven službe, v katerih uživate in ki vam pomagajo pri sprostitvi;
  • Jasno, a spoštljivo komunicirajte s svojimi nadrejenimi in povejte, če ste kdaj preobremenjeni;
  • Poiščite si strokovno pomoč in ugotovite, od kod izvirajo vaše težave in kako si lahko pomagate.

Ne pozabite, da nobena služba ni vredna vašega zdravja in počutja. Postavite sebe na prvo mesto in vzpostavite zdravo ravnovesje. Kvaliteta vašega življenja se bo ob tem bistveno izboljšala.