Lili Čadež o jutranji rutini: "TO zdaj počnem VSAK DAN že več kot leto in je zame velik “game changer""

Lili Čadež o jutranji rutini: "TO zdaj počnem VSAK DAN že več kot leto in je zame velik “game changer"" (foto: Osebni arhiv) Osebni arhiv
9. 6. 2022

Ustvarjalka vsebin nam je zaupala, kako ob pogostih selitvah skrbi za svoje zdravje ter katere navade so obvezen del njenega vsakdana.

Lili Čadež je mlada ustvarjalka vsebin, ki že dobro leto živi v tujini. Ker s partnerjem pogosto menjata lokacije, je še toliko pomembneje, da dobro poskrbi za svoje zdravje ter počutje.

Zaupala nam je, s katerimi triki izboljša svoje zdravje, kako zelo pomembna je zanjo jutranja rutina, kateri so največji izzivi pri življenju v tujini ter kaj je po njenem mnenju poleg rednega gibanja in zdrave prehrane še pomembno za zdravo življenje.

Kako izgleda tvoj povprečni dan in katere navade vključuje?

Moj dan zadnje nekaj mesecev izgleda tako, da se zbudim ob 6.00. Najprej si pristavim kavo, nato pa si približno eno uro vzamem popolnoma zase. Pričnem z branjem knjige, si vzamem nekaj minut za dihalne vaje in na koncu svoje misli zapišem v dnevnik. Tam pa zapišem tudi najpomembnejša opravila v dnevu in tako se prične moj dan.

Odkrijte odličen način, kako se zjutraj prebuditi >

Kar hitro odprem računalnik, za katerim potem preživim naslednjih nekaj ur. Od odgovarjanja na emaile, sporočila, oblikovanje idej za vsebino na socialnih omrežjih, ustvarjanje te vsebine, postprodukcija, itd. Ob približno 12.00 imam svoj prvi obrok, tako da takrat zaključim z delom in se posvetim pripravi obroka skupaj s fantom. Nekaj dni nazaj sem tudi začela z 30 minutnim treningom doma, ki ga opravim pred samim obrokom.

Druga polovica dneva pa je nekoliko bolj kreativna in sproščena od prve. Dokončam vse potrebno na računalniku, objavim potrebne vsebine na socialnih omrežjih in se pripravim na dnevni sprehod. Ta navadno traja okrog 3 ure.

Ko se vrnem s sprehoda, pospravim telefon in se pripravim na večer. S fantom skupaj pripraviva večerjo (jaz sem ponavadi zadolžena samo za solato), se urediva v kopalnici, nato pa si privoščiva zadnji obrok ob dobri seriji ali filmu. Sama navadno ne pogledam celega filma, saj zaspim okoli 22.00.

S partnerjem že dobro leto živita v tujini, v tem času pa sta že večkrat menjala svojo lokacijo. Kako skrbiš za svoje telo in vzdržuješ dobro počutje kljub potovanjem, selitvah in življenju v tujini? Bi rekla, da je skrb zase v tvoji situaciji večji izziv, kakor sicer?

Definitivno so nama selitve in življenje v tujini predstavljale večji izziv kar se tiče zdravega načina življenja. V Sloveniji sva kar nekaj časa obiskovala fitnes in nezdrava prehrana nama ni prišla velikokrat “pod roke”. Medtem pa imava v tujini kar željo preizkusiti vse dobrote, ki jih neka država ponuja. Prav tako nama je bilo vedno “odveč” iskati nek fitnes in se vanj včlaniti za mesec ali dva, saj sva vedela da bova kmalu zamenjala lokacijo in posledično tudi fitnes.

Rekla bi, da naju rešuje želja po raziskovanju mest, saj na tak način vsakodnevno narediva kar nekaj kilometrov na nogah. Prav tako sva se odločila, da se poskušava čim manj posluževati javnih prevozov in čim več prehoditi. A to ni bilo dovolj. Velikokrat sva se počutila utrujeno in primanjkovalo nama je motivacije. Zato sva spremenila najino prehrano in iz nje izločila nezdravo in pretirano predelano hrano. Mislim, da se je ravno zaradi tega v zadnjih 2 mesecih izboljšalo tudi moje počutje.

Meniš, da je skrb zase tista, ki menjavo okolja naredi lažjo?

Prepričana sem, da je skrb zase tista ki mi zmanjša stres pri menjavanju okolja. V neki meri me usmeri in ustvarja rutino na novih lokacijah. Je pa vseeno vse skupaj malce nepredvidljivo saj ne veš, kaj lahko pričakuješ od neke države. Če lahko izpostavim primer; na Portugalskem je bila zelenjava precej bolj ugodna, kot je trenutno na najini lokaciji v Italiji, zato zdaj posledično kupujeva manj zelenjave. Prav tako je bila večina mesta na hribu in najini sprehodi so bili večji izziv, kot so sedaj. Ravno zaradi tega sem se odločila, da v svojo vsakodnevno rutino vpeljem tudi en trening doma.

Velik del tvojega poklica se odvija pred telefonom oziroma računalnikom, ravno čas pred ekrani pa lahko privede do številnih težav; slabša drža, bolečine v vratu, glavoboli, nespečnost... Imaš morda kakšne trike, s katerimi omenjene težave preprečuješ?

Res je, da veliko svojega časa preživim za računalnikom in na žalost imam zaradi tega nekaj težav z slabšo držo in bolečinami v vratu. Rekla bi, da je velika težava to, da stanovanja, v katerih sva, nimajo kvalitetnih stolov. Gre večinoma za kuhinjske stole, ki pa niso najboljši za 8-urno sedenje. Glede na to, da oba s fantom preživiva ogromno časa v sedečem položaju, razmišljava da bi se v nekem mestu ustalila vsaj za toliko časa, da bi se nama obrestovalo investirati v nakup boljšega stola. Žal pa nimam nobenega trika, ki bi rešil te težave.

Kateri športi te osebno najbolj veselijo?

Sama rada preživljam čas v naravi in združim hojo skupaj z raziskovanjem novih kotičkov. Prav tako sem pred samo selitvijo iz Slovenije zelo uživala v obiskovanju fitnesa.

Kako si pomagaš ob dnevih, ko nimaš motivacije za gibanje?

Nekako se "prisilim". Čeprav ni vedno najlažje, se po koncu vadbe vedno boljše počutim in sem ponosna nase. Prav tako vse nove aktivnosti vključim v rutino in si jih vsakodnevno napišem na svoj seznam opravil. Po mesecu dni pa aktivnost preide že v navado in se mi ni več treba opominjati.

Ko govorimo o zdravem življenjskem slogu, ljudje najpogosteje pomislimo na redno gibanje in ustrezno prehrano. Kaj poleg tega je po tvojem mnenju še pomembno za zdravo življenje?

Sem mnenja, da imata redno gibanje in ustrezna prehrana velik pomen za zdravo življenje, sama pa bi izpostavila še zdrav odnos do sebe. Nasploh se mi zdi pomembno, da je stabilno tudi naše duševno zdravje. Mislim, da gibanje in prehrana vplivata na kvalitetno duševno zdravje, a se mi obenem zdi, da se težko spravimo k gibanju in zdravi prehrani, če naše duševno zdravje ne "štima". Zato bi rekla, da je potrebno skrbeti za oboje in obema posvečati čas.

Sama sem videla največjo razliko, ko sem pričela s svojo jutranjo rutino. Da si v začetku dneva vzamem čas zase in ne hitim z mislimi takoj na delo ter na vse, kar me čaka, mi je močno pomagalo pri kvaliteti mojega življenja. To zdaj počnem vsak dan že več kot leto in pol in moram priznati, da je bil zame to največji “game-changer”.