Nova študija razkriva najboljšo lokacijo za vadbo, ki je povezana z velikim zmanjšanjem občutka tesnobe

Nova študija razkriva najboljšo lokacijo za vadbo, ki je povezana z velikim zmanjšanjem občutka tesnobe (foto: Profimedia) Profimedia
18. 10. 2021

Tako pravijo: vadba na tej lokaciji lahko še posebej pripomore k boljšemu duševnemu zdravju.

Ni skrivnost, da vadba poskrbi za dvig razpoloženja. Pravzaprav je pregled, objavljen v publikaciji Journal of Happiness Studies, razkril, da je že 10 minut vadbe na teden povezanih z izboljšanjem razpoloženja.

Še bolje – nova študija kaže, da telesna aktivnost na enem določenem kraju poskrbi, da se boste počutili še posebej dobro – in lahko celo pomaga pri tesnobi in depresiji.

Preden zavežete superge, nadaljujte z branjem in ugotovite, katera lokacija bi lahko poskrbela za takšne pozitivne vplive.
Profimedia

Nova študija povezuje vadbo na prostem z velikim zmanjšanjem občutka tesnobe.

Metaanaliza več kot 14.000 zapisov in 50 raziskav, ki so zajele vpliv aktivnosti na prostem, je pokazala, da je udeleževanje dejavnosti v naravi, kot je vrtnarjenje in vadba na prostem, znatno zmanjšalo simptome tesnobe.

Največji učinek na duševno zdravje odraslih, vključno s tistimi, ki so že imeli obstoječe težave, je ponudila aktivnost, ki je trajala od 20 do 90 minut ter med 8 in 12 tednov.

»Že nekaj časa vemo, da je preživljanje časa v naravi dobro za zdravje in dobro počutje, vendar naša študija podpira vse več dokazov, da je to povezano z ogromnimi pozitivnim učinki na duševno zdravje,« je pojasnil vodilni avtor študije dr. Peter Coventry z Univerze York.

Vadba zunaj je povezana tudi z zmanjševanjem depresije

Profimedia

Raziskovalci so ugotovili, da so aktivnosti na prostem povezane tudi z velikim zmanjšanjem simptomov depresije. To pa ni prvič, da vadbo na prostem povezujejo s koristmi za tiste z depresijo. Že v študiji iz leta 2011 so dokazali, da je povezana z manjšanjem občutkov depresije, jeze, napetosti in zmedenosti.

Vadba na prostem pa poskrbi tudi za splošno boljše počutje, pravijo raziskovalci. Tudi če se ne borite z depresijo ali tesnobo, lahko močno izboljša vaše razpoloženje. Še večji učinek pa naj bi bil, če se na vadbo odpravite v družbi, pravijo.

Preberite še: