Utrujeni od spanja?

Utrujeni od spanja? (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
28. 5. 2014

Zakaj mora budilka vedno zvoniti ob najbolj neprimernem času? Zakaj se ne morem pošteno naspati? Zakaj so jutranje ure že kar sinonim za utrujenost? Kako naj pridobim vsaj nekaj ur dobrega spanca?

Če se s temi vprašanji ukvarjate sredi noči, pomeni, da je nekaj narobe. No, skoraj narobe, če seveda ne opravljate svojega dela v nočnem času.

Težava z nespečnostjo in posledično utrujenostjo v zgodnjih jutranjih urah ali pa čez ves dan ni nekaj novega, žal je tudi čedalje bolj razširjena v današnjem hitrem življenju vsakega posameznika.

Nasvetov za dober spanec je ogromno, veliko je napisanega tudi o tem, kako se sploh pripraviti na kakovostno spanje. Težava pa nastopi, ko je treba to tudi udejanjiti, da bi dejansko lahko dosegli takšno sproščenost telesa, ki bi vodila v dober spanec.

In kje so sploh težave?

Rekreacija pred spanjem

Veliko nasvetov za dober spanec svetuje, da se je koristno ukvarjati s telesno vadbo. To je že res, pazite pa le, da se ne boste rekreacije in po možnosti resne vadbe lotili pozno zvečer oziroma tik pred spanjem.

Strokovnjaki svetujejo, da je zadnji čas za vadbo vsaj dve uri, še bolje kakšno uro več, preden se odpravite med rjuhe.

Vadba bo sprostila telo in pripomogla k boljšemu spancu, toda prepozna vadba vas bo pošteno prebudila, telo napolnila z energijo in spanec bo šel po zlu. Torej se na vadbo odpravite dovolj zgodaj, odvisno seveda od ure, ko se odpravite spat.

Pitje tekočin pred spanjem

Za zdravo delovanje telesa naj bi čez dan spili dovolj tekočin, najbolje nesladkanih čajev in drugih napitkov, še najboljša pa je voda.

Pomembno je paziti, da ne pijete preveč tekočin, preden se odpravljate spat, saj boste namesto domišljijskih sprehodov vso noč na pohodu do kopalnice in nazaj.

Takšni pohodi niso le nadležni, ker vas silijo iz tople postelje, ampak so tudi izredno zahtevni za vaš počitek, saj vam prekinjajo še tako prijeten spanec.

Obrok pred spanjem

Nasveti za zdravo življenje navajajo, da je pametno zaužiti več obrokov čez dan, in to enakomerno razporejeno od jutra do večera. Težava nastopi, ker čez dan ne utegnete obrokov primerno razporediti, zvečer, ko imate dovolj časa, pa lepo nadoknadite zamujeno.

S polnim želodcem je silno težko zaspati. Če pa že zaspite, kar se zgodi bolj kot ne zaradi splošne utrujenosti, se sredi noči prebudite in ne veste, kaj bi sami s seboj.

Poskrbite, da bo zadnji obrok pred spanjem najlažji, predvsem pa, da ga zaužijete vsaj dve uri pred spanjem. S tem boste telesu zagotovili še nekaj hranilnih snovi, da se ne bi ravno lačni odpravili spat, ob tem pa bo imelo dovolj časa hrano tudi ustrezno predelati.

Tudi lačni ni treba, da greste med rjuhe, saj vas bo telo samo spominjalo, da ste na nekaj »pozabili«.

Zračenje prostorov pred spanjem

Kakovosten spanec ni odvisen le od telesa, ampak tudi od vseh drugih zunanjih dejavnikov spanja. Pri tem gre tako za udobno ležišče, kakovostne rjuhe in tkanine pregrinjal, tako za odejo kot vzglavnik, kot prostor, v katerem spite.

Nekateri radi vse leto spijo ob odprtem oknu, drugim pa komaj 20 stopinj Celzija v prostoru omogoča, da zaspijo. Če ste med tistimi, ki radi spite v toplih prostorih, poskrbite vsaj, da so ti primerno zračeni.

To pa ne pomeni, da mora biti prostor izjemno hladen, le prezračite ga, ko so dnevne temperature najugodnejše za to. Poleti zgodaj zjutraj, ko še ni pretoplo, pozimi pa okrog poldneva ali zgodaj popoldne, ko še ni prehladno.

Je že res, da ima vsako telo svoje posebnosti in se ravna po svojih ustaljenih navadah, vendarle če vas muči nespečnost, je morda to znak, da je treba nekatere navade spremeniti ali opustiti.