7 kratkih vaj za vaše telo in dušo

7 kratkih vaj za vaše telo in dušo (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
27. 5. 2015 Vir: Lisa

Zjutraj hitimo na delo, med kosilom telefoniramo, z mislimi pa smo že pri obisku tašče in tasta za konec tedna. Prisluhnite, začutite, upočasnite – že samo nekaj pozornih trenutkov na dan bo poskrbelo, da bosta vaša duša in telo zadihala.

Verjemite, tako enostavno je upočasniti življenje in si tudi ob stresnem dnevu privoščiti nekaj minut premora. Čarobna beseda se glasi pozornost, v budizmu pa igra pomembno vlogo že več kot 2.500 let.

Pozornost usmerimo v aktualno doživljanje, namesto da bi si delali skrbi s prihodnostjo. Vsaka čutna zaznava, ki jo doživimo s polno pozornostjo, nas sprosti in dobrodejno deluje na naše zdravje. Študije dokazujejo, da se pri tem zniža raven stresnega hormona kortizola v krvi, izboljša pa se naša življenjska kvaliteta. Za to ne potrebujete veliko.

Nekaj kratkih vaj za vaše telo in dušo

1. Zjutraj v postelji

Namesto da bi ob zvonjenju budilke kar skočili iz postelje in se predali običajni rutini, po prebujanju nekaj minut raje še ležite z odprtimi očmi in začutite svoje telo.

Kaj dela mezinec? Kako gre levi roki? Trikrat zavestno globoko vdihnite in izdihnite ter se vprašajte: kako mi gre?

2. Na poti v službo

Med kolesarjenjem uživajte v ljubkovanju vetra, na vlaku ali avtobusu pa opazujte ljudi okoli sebe. Dobro si oglejte, kaj ljudje počnejo med vožnjo – vendar jih ne ocenjujte! Zaznajte tudi neprijetne vonje in zvoke, vendar naj vas to ne spravi v slabo voljo.

V avtu ugasnite radio in se vozite v tišini in počasneje od najvišje dovoljene hitrosti. Vsako rdečo luč na semaforju izkoristite za obrnitev vase, namesto da se jezite.

3. V službi

Prav v poklicnem življenju je zelo pomembno, da se zavedate, kdo ste in kakšen je vaš odnos z drugimi. Vzemite si nekaj minut in si dobro oglejte svoje delovno mesto. Dotaknite se dokumentov na mizi ali pa hladne kovine pisarniških škarij. Kot pri vsaki vaji pozornosti, velja tudi tu: le glejte in ničesar ne vrednotite.

4. Med kosilom

Pri kosilu odprite vse svoje čute, vonjajte in okušajte! Jed najprej otipajte z jezikom in ugotovite njeno konsistenco. Presenečeni boste, kaj vse novega boste odkrili. Naša pozornost je namreč med kosilom usmerjena v povsem druge stvari – pogovor, dnevna sanjarjenja, naslednji grižljaj.

Pozornost pomeni, da zavestno uživate v jedi in pa da se tudi zavedate negativnih prehranjevalnih navad. Jeste, ker ste lačni ali bolj zato, da odpravite stres in dolgočasje?

5. Vmesno sproščanje

Čez dan si morate nekajkrat vzeti čas za kratko vajo pozornosti STOP (stop, take a breath, observe, proceed).

To pomeni: za hip se ustavite, začutite svoje telo, čustva in misli, jih prepoznajte in se nato malce bolje zavedite dneva, ki je še pred vami. Ta preprosta vaja vam pomaga, da se znebite nezavednega vsakdanjega početja.

6. V kopalnici

Pod prho nikar ne razmišljajte o nalogah, ki vas čakajo čez dan, temveč raje izkoristite vse svoje čute in začutite vsako podrobnost. Prisluhnite pljuskanju vode in poskusite zaznati različne zvene kapljic.

Pri umivanju zob si vzemite dvakrat več časa kot običajno in zavestno krožite s ščetko po njih. Začutite težo ščetke v svoji roki in intenzivno zaznajte okus zobne kreme.

7. Zvečer pozdravite partnerja

Večerno pozdravljanje pred spanjem je tako rutinirano, da ga sploh več ne začutimo zavestno. Svojo drago oz. dragega zato intenzivno poljubite in ga poglejte v oči. Pri tem vklopite svoj radar: kaj zaznate? Kako mu gre? Kaj vas zanima, ko ga pogledate? Kaj bi ga lahko vprašali, da bi izvedeli več od njega?

Pozornost pomeni opazovanje brez sodb in vrednotenj. Ne gre za 'pospravljanje' partnerja v običajni predal. Če je slabe volje, pokažite zanimanje in ga povprašajte po njegovih občutkih. In če ste imeli sami za sabo živčen in stresen dan, vam bo pozornost pomagala, da se ne boste kar tako znesli na svojega partnerja ...