Preizkusite čare meditacije - tehnika osredotočenost in dihanje

Preizkusite čare meditacije - tehnika osredotočenost in dihanje (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
20. 3. 2016

Meditativnih tehnik je veliko, a tokrat preizkusite tehniko, ki bi jo lahko poimenovali osredotočenost in dihanje.

Najprej poiščite tih in udoben kotiček ...

Na stol ali tla se usedite tako, da boste imeli raven hrbet. Sprostite ramena in trebuh. Osredotočite se na trenutek in ne razmišljajte o preteklosti ali prihodnosti.

Pozornost usmerite na dihanje in spremljajte vdihe in izdihe, ki vstopajo in izstopajo iz vašega telesa.

Začutite, kako se vaš trebuh dviguje in spušča ter kako zrak vstopa in izstopa iz nosnic. Spremljajte spremembe pri vsakem vdihu. Dihanja ne spreminjajte namenoma; spremembe naj se dogajajo same od sebe, v lastnem ritmu.

Spremljajte misli, čustva in občutke, ki prihajajo in odhajajo, ne glede na to, ali vaš um predeluje tisto, kar se vam je zgodilo čez dan, ali pa gre za tesnobo, strah ali upanje. Ko se misli in čustva prikradejo, jih ne ignorirajte in odrivajte, samo zaznajte jih in dovolite, da gredo mimo. Z njimi se vam ni treba ukvarjati. Ostanite mirni in se zberite z mirnim dihanjem.

Če opazite, da ste odtavali skupaj z mislimi in da jih več ne opazujete, temveč se z njimi ukvarjate, se umirjeno spet osredotočite na trenutek tukaj in zdaj ter opazujte tisto, kar se odvija na vašem notranjem zaslonu. Misli odvrnejo pozornost tudi ljudem, ki redno meditirajo več let, zato se nikar ne obsojajte in ne bodite nestrpni do samih sebe. Zaznajte, da se je to zgodilo, in se, spremljajoč dihanje, vrnite k sedanjemu trenutku.

Ne postavite si časovnega okvira, v katerem boste meditirali. Na začetku lahko traja meditacija le deset minut. Če si boste postavili časovni okvir, se vaš um lahko začne ukvarjati z vprašanjem, koliko časa je še na voljo, kar lahko povzroči nervozo in napetost. Sčasoma se bo čas, ki ga boste porabili za meditacijo, podaljševal, saj boste od začetne nelagodnosti prešli k sproščanju in občutkom ugodja.

Ob koncu meditacije počasi odprite oči in se premaknite ter postopoma vstanite.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri