6 osnovnih vaj sproščanja

6 osnovnih vaj sproščanja (foto: Jacob Townsend | Unsplash) Jacob Townsend | Unsplash
23. 5. 2020

Vsaka vaja ene od najbolj znanih tehnik sproščanja se začne s formulo pomirjanja – to je izhodiščna točka in istočasno cilj treninga!

6 osnovnih vaj sproščanja (avtogenega treninga) se lahko naučite sami.

Vaje imajo številne pozitivne učinke:

  • med drugim pomagajo, ko ne morete spati,
  • pomagajo v primeru visokega krvnega tlaka,
  • kdor redno izvaja vaje sproščanja, izboljša tudi kakovost življenja, kreativnost in sproščenost,
  • je manj dovzeten za stres in
  • tako tudi na prehlade in izgorelost.
Formula pomirjanja

Ta formula bo čez nekaj časa postala sprostilni signal za vašo notranjost!

V mislih si nekajkrat mirno recite: "Čisto miren/mirna sem. Nič me ne more zmotiti." Ta mir boste začutili v telesnih vajah.

Sprejemanje

Vsaka enota treninga se zaključi s sprejemanjem – drugače se boste znašli v neke vrste transu. Večkrat globoko vdihnite in izdihnite. Pretegnite se, dlani stisnite v pest in nato odprite oči.

1. Vaja teže

V mislih si petkrat do sedemkrat ponovite: "Moja desna roka je prijetno težka." Ko boste začutili (nekaj) teže v njej, ponovite to še z levo. Na koncu se spomnite na cilj treninga: "Čisto miren/mirna sem."

2. Vaja toplote

"Moje roke so prijetno tople." Ta formula izboljša prekrvavitev mišičevja. Stavek si v mislih ponovite petkrat. Ko boste vadili nekaj časa, lahko občutek razširite na: "Moje telo je prijetno toplo."

3. Vaja srca

Stres pogosto poskrbi za povišanje utripa, zato ga lahko (spet) pomirite s to vajo: "Moje srce bije mirno in enakomerno." Tudi ta stavek si ponovite nekajkrat in zaključite s formulo pomirjanja (v sredini).

4. Vaja dihanja

Zavedanje dihanja igra osrednjo vlogo. Formula se glasi: "Moje dihanje poteka mirno in tekoče." Pomembno je, da ne poskušate vplivati na dihanje, temveč ga le zaznate!

5. Vaja trebuha

V trebušnem delu je mnogo živčnih poti, ki so pomembne za dobro počutje in zdravje. Sproščanje boste dosegli z naslednjim stavkom (ponovite ga petkrat do sedemkrat): "Moj trebuh je prijetno topel in mehak."

6. Vaja čela

Tako kot nam prija hladen obkladek pri glavobolu, tako sproščujoče in osvežilno na nas deluje hladno čelo. Recite si: "Moje čelo je prijetno hladno." Po nekaj ponovitvah sledi: "Vse je čisto lahko in prosto."

Preizkusite tudi: Tibetanske vaje - 5 obredov pomlajevanja 

In preverite, zakaj je nesmiselno, da vam malenkosti uničijo dan 

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri