5 živil, ki jih morate vedno imeti v svoji kuhinji, če poskušate shujšati: Naredite si zalogo teh živil in pozabite na odvečne kilograme

5 živil, ki jih morate vedno imeti v svoji kuhinji, če poskušate shujšati: Naredite si zalogo teh živil in pozabite na odvečne kilograme (foto: Profimedia) Profimedia
4. 11. 2022

Če se trudite varno shujšati, vendar se tehtnica še ni premaknila, je morda čas, da si še enkrat ogledate živila, ki jih redno shranjujete v svoji kuhinji. Močno predelana hrana lahko otežuje ohranjanje enakomernega hujšanja, vendar so nekatera najboljša živila, ki vam pomagajo pri hujšanju, živila z visoko vsebnostjo beljakovin in živila z visoko vsebnostjo vlaknin.

OPOZORILO: Nikakor ne priporočamo, da se poslužujete diet, ki bi od vas zahtevale stradanje, ali kako drugače škodovale zdravju. Preden se lotite hujšanja, se posvetujte z zdravnikom in drugimi strokovnjaki, ki vam bodo pomagali sestaviti uravnotežen program prehrane in gibanja. 

Poskus, da bi se držali načrta za hujšanje, je lahko izziv, še posebej če ste nekdo, ki se osredotoča predvsem na to, katere hrane "ne smete jesti" ali "se ji mora izogibati". Čeprav ima lahko vsaka strategija hujšanja svoje individualne sklope ciljev in smernic, se je koristno osredotočiti na živila, ki jih lahko uživate in ki vam lahko zagotovijo okusno spodbudo vlaknin, beljakovin, antioksidantov, vitaminov in drugih snovi. Pri hujšanju sta prehrana in vadba tesno povezana. Vendar pa mnogi menijo, da ima prehrana večjo vlogo kot pri doseganju želenih rezultatov.

Ljudje pogosto zapravljajo čas in denar za obiske nutricionistov, da bi našli čudežni načrt prehrane, ki obljublja, da bo odstranil trdovratno maščobo. Vendar te diete največkrat opravijo svoje delo le začasno in v trenutku, ko se vrnete k običajnemu načinu prehranjevanja, se vaš metabolizem zmanjša do skrajnosti. Kaj pa, če vam povemo, da vam v resnici ni treba seči tako daleč po čarobno paličico; vse, kar morate storiti, je, da se ozrete po svoji kuhinji in iz nje izvlečete vsakodnevna običajna živila, ki vam lahko pomagajo učinkovito shujšati.

Pri izbiri najboljših živil, ki vam bodo pomagala doseči cilje hujšanja, si lahko pomagate tako, da poskrbite, da bodo vaša shramba, hladilnik in zamrzovalnik vedno založeni z nekaj ključnimi izdelki, ki jih lahko vzamete, kadarkoli si zaželite. Če imate te izdelke pri roki, lahko omejite pogostost poseganja po manj hranljivih prigrizkih ali se uprete želji, da bi na telefonu odprli aplikacijo za dostavo hrane.

Preberite, katera živila morate po mnenju dietetikov imeti v svoji kuhinji, če si prizadevate shujšati.

Pravzaprav si v kuhinji pripravite zalogo teh spodaj navedenih okusnih, hranljivih in nizkokaloričnih živil, da vas ne bo mikalo naročanje nezdravih živil prek spleta in da boste raje grizljali ta živila, ki so prijazna do vas in vaše izgube teže.

1. Borovnice

Eden najboljših sadežev, ki jih lahko imate vedno na zalogi v hladilniku, je škatla slastnih borovnic, bogatih z antioksidanti.

Borovnice so zelo zdrave, nasitne in vsestranske. Vsebujejo malo kalorij in veliko vlaknin. Lahko jih uživate navadne, jih dodate jogurtu, zamrznete in uživate kot priboljšek ali pa jih za minuto segrejete v mikrovalovni pečici, da dobite topel okus borovničeve pite.

Če se vam zgodi, da ne morete končati pakiranja borovnic, preden se pokvarijo, poskusite namesto tega kupiti vrečko zamrznjenega jagodičevja.

Profimedia

2. Ovseni kosmiči

Če imate v shrambi škatlo staromodnih ovsenih kosmičev, vam lahko ti pomagajo zjutraj, ko potrebujete dodaten odmerek vlaknin, še posebej zato, ker je povečan vnos vlaknin povezan z večjo izgubo telesne teže. Ovsena kaša je namreč zdrav in nasiten zajtrk, za pripravo pa potrebujete le nekaj minut. Ovseni kosmiči vsebujejo vlaknine, ki vas nasitijo, vanj lahko vmešate različno sadje, dodate mleko ali vodo ter dodate oreščke ali semena.

Ovsena kaša je lahko kot del uravnotežene prehrane odličen pripomoček za hujšanje. Ovseni kosmiči zaradi vsebnosti vlaknin in beljakovin povečajo občutek sitosti in vas nasitijo. Samo ½ skodelice nekuhanega ovsa vsebuje vsaj 4 grame vlaknin in le 36 kJ (150 Kcal). Ugotovljeno je bilo, da so posamezniki, ki jedo ovsene kosmiče, na splošno bolj zdravi in imajo nižjo telesno težo v primerjavi s tistimi, ki ne jedo ovsenih kosmičev.

Ste razpoloženi za slano? Ovsene kosmiče kuhajte vodo, dodajte sol, začimbe ter nasekljajte svojo najljubšo zelenjavo za zdrav obrok.

Profimedia

3. Orehi

Orehi so zdrav prigrizek, poln beljakovin, vlaknin in zdravih maščob. Že nekaj orehov lahko prežene lakoto in vas nasiti. Namesto da pojeste kakšen pakiran prigrizek, ki morda vsebuje preveč sladkorja ali nezdravih maščob, vam lahko orehi pomagajo odpraviti lakoto kadar koli, hkrati pa vašemu telesu zagotovijo zdrava hranila.

Kot so pokazale  študije, orehi ponujajo tudi več kot dvakrat večjo količino antioksidantov polifenolov kot številni drugi oreščki, vključno z arašidi in drevesnimi oreščki. Orehi prav tako vsebujejo prebiotike, neprebavljive vlaknine, ki spodbujajo probiotike, ki dokazano pozitivno vplivajo na črevesne bakterije. 

Orehi so zaradi kombinacije beljakovin, vlaknin in zdravih maščob izjemno nasitno živilo. Vključevanje nasitnih živil v prehrano lahko pomaga ljudem, da pojedo manj in posledično shujšajo.

Pravzaprav je znano, da imajo orehi neverjetno visoko koncentracijo maščobnih kislin omega-3, ki niso povezane le z izgubo telesne teže, temveč lahko pomagajo izboljšati zdravje srca, če se uporabljajo kot nadomestek za nezdrave maščobe.

Profimedia

4. Losos

Če ste ljubitelj morskih sadežev, vam bo koristilo, če boste imeli dobro zalogo lososa. Ne glede na to, ali gre za zamrznjenega ali svežega lososa, se lahko zdravstvene koristi, povezane z lososom, izkažejo za koristne za vaš način prehranjevanja, ko si prizadevate za doseganje svojih ciljev na področju hujšanja.

Losos vsebuje veliko maščobnih kislin omega-3, ki so povezane s spodbujanjem sitosti in hujšanja. Ta riba vsebuje tudi beljakovine, ki prav tako vplivajo na občutek sitosti. Vključitev lososa ali druge mastne ribe v prehrano dvakrat na teden lahko pomaga pri hujšanju, če je del splošno uravnotežene in zdrave prehrane.

Ta priljubljena beljakovina ima dokaj malo kalorij in je idealna izbira za obrok, saj vsebuje polinenasičene maščobne kisline, imenovane omega-3 maščobne kisline. Omega-3 so bistvenega pomena, saj jih telo ne more proizvesti, zato jih moramo redno dobivati s prehrano. Te hranljive maščobne kisline lahko prispevajo k zdravemu srcu ter ugodno vplivajo na holesterol, trigliceride, vnetja in celo strjevanje krvi. Poleg tega je losos zaradi kombinacije zdravih maščob in beljakovin zelo nasiten. Še več, po zadnjih raziskavah lahko uživanje morskih sadežev, kot je losos, v kombinaciji z dieto z omejenimi kalorijami poveča izgubo telesne teže.

Profimedia

5. Zamrznjena raznolika zelenjava

Zamrznjena zelenjava je odlična zaloga, saj vam ni treba skrbeti, da bi jo končali, preden se pokvari.

Čeprav obožujemo svežo zelenjavo, lahko vedno vzamete vrečko zamrznjene zelenjave in jo dodate kosilu, večerji ali prigrizku, če potujete, ste zaposleni ali nimate veliko časa za nakupovanje. Izberete lahko svojo najljubšo posamezno zelenjavo ali pa svoj krožnik popestrite z nakupom vrečke raznolike zelenjave. V vsakem primeru je vsa zelenjava odlična za hujšanje, saj po besedah strokovnjakov vsebuje malo kalorij ter veliko vlaknin in antioksidantov.

Zaradi kombinacije beljakovin, vlaknin in nizke energijske gostote (nizka vsebnost kalorij) je zelenjava odlično živilo, ki ga lahko vključite v svoje obroke, če želite shujšati.

Profimedia
Preberite še:

Raziskava je pokazala: to je NAJSLABŠA pijača za vaše LEDVICE!

Priporočamo tudi:

Se vam je že zgodilo – da so se vam po seksu tresle noge? TO je razlog! (Ki ga morajo poznati predvsem ženske)