Kaj morate jesti, da se pripravite na obdobje bolezni? (in ostanete zdravi)

Kaj morate jesti, da se pripravite na obdobje bolezni? (in ostanete zdravi) (foto: profimedia) profimedia
19. 11. 2022

Na obdobje virusov in bakterij se lahko pripravite tudi s hrano. 

Medtem ko vsi okrog vas ka┼íljajo, kihajo in obolevajo za gripo, se vi pripravite na to obdobje s hrano in poskrbite, da boste ostali zdravi. Katera ┼żivila morate u┼żivati?┬á

Antioksidanti

Najbolje boste podprli svoj imunski sistem, ─Źe boste jedli dovolj antioksidantov. Le-ti se borijo proti prostim radikalom, ki v va┼íem telesu povzro─Źajo ┼íkodo in lahko oslabijo imunski sistem. Na meni dodajte jagodi─Źevje, zelje, temno ─Źokolado, ─Źaj, sojo in ohrovt.┬á

Vitamin C

Dobro poznan borec vitamin C je eden od antioksidantov, ki ima nalogo, da skrbi za normalno delovanje imunskega sistema, zato se lahko bori proti boleznim. Seveda ga lahko kupite kot dopolnilo, skriva pa se tudi v hrani: pijte doma─Ź sve┼że iztisnjen pomaran─Źni sok, jejte paradi┼żnik ali pijte njegov sok, kosilu dodajte zeleno papriko in druge citruse ter zeleno zelenjavo.┬á

┼Żivila, ki vsebujejo cink

Cink je tisti mineral, ki skrbi za bolj┼ío odpornost in pogosto mu ne pripi┼íemo dovolj zaslug, saj ga zasen─Źi vitamin C. Cink najdete v rde─Źem mesu, ore┼í─Źkih, semenih, mle─Źnih izdelkih, temni ─Źokoladi ...┬á

Pijte smutije

Sadje in zelenjava vas napolnita z vitamini, vendar je te┼żko pojesti dovolj v enem dnevu. Odli─Źna izbira so smutiji, saj jih lahko nesete s seboj in so precej hranljivi, zato bodo veliko bolj┼ía izbira kot nezdravi prigrizki.┬á

Tu je recept za saden smuti: 

Sestavine:

  • polovica skodelice vode
  • 1 mango
  • 1 pomaran─Źa
  • 2 ju┼íni ┼żlici naribanega ingverja

Pripravite sestavine (olupite in nare┼żite), stresite v mikser in po okusu dodajajte vodo, da bo smuti teko─Ź ali redek.┬á

Ore┼í─Źki in semena

Pomislite tudi na prigrizke in se zalo┼żite z ore┼í─Źki ter semeni. V po┼ítev pride vse, od orehov, mandljev in bu─Źnih semen ter semen son─Źnice in drugih ore┼í─Źkov. Presrkbljeni boste z vitaminom B6, fosforjem, selenom in magnezijem. Pa tudi z zdravimi ma┼í─Źobami, ki zmanj┼íujejo vnetja in s tem prepre─Źujejo slabljenje imunskega sistema.┬á