Resnica o energijskih tablicah: poglejmo, kaj se skriva v njih (+ recepti!)

Resnica o energijskih tablicah: poglejmo, kaj se skriva v njih (+ recepti!) (foto: profimedia) profimedia
4. 5. 2022

Ja, govorimo o tisti "športni" čokoladici, ki si jo radi privoščite po telovadbi ...

Energijsko čokoladico si verjetno omislite, kadar vas čakajo športne preizkušnje, ali pa kar tako, ker potrebujete malo dodatne energije in ker je preprosto dobrega okusa. Pa saj je tako rekoč športna, ne more vam škoditi, kajne?

Odgovor na to ni tako preprost. Vse je odvisno od tega, kaj se skriva v izbrani energijski tablici. 

Poglejmo najpogostejše sestavine: 

BELJAKOVINE

Običajno je na ovitku izpostavljeno, da je čokoladica beljakovinska. Kaj to pomeni? Beljakovine se v telesu razgradijo na amino kisline, ki se uporabijo za celjenje, kot pomoč pri okrevanju in izgradnji mišic. Podpirajo tudi imunski sistem. Zelo je priporočljivo, da obrok po vadbi vsebuje tudi beljakovine, saj boste tako prej in bolje okrevali. 

Na katere beljakovine bodite pozorni pri izbiri čokoladice? Na voljo imate dve možnosti: 

  • Beljakovine rastlinskega izvora (soja, rjav riž, grah)
  • Beljakovine živalskega izvora (koncentrat sirotke, sirotkin izolat, kazein)

VITAMINI IN MINERALI

Ne bo škodovalo, če bo vaša izbrana tablica vsebovala tudi kakšen vitamin ali mineral, vendar se ne zanašajte na to, da boste dobili zadostne količine teh snovi. Še vedno uživajte doma pripravljene hranljive obroke, veliko sadja in zelenjave.  

OGLJIKOVI HIDRATI IN SLADILA

Ogljikovi hidrati imajo precej slab ugled tako pri prehrani nasploh kot med sestavinami v živilih. V resnici so nekateri hidrati dobri, saj pomagajo nadomestiti zaloge glikogena in celiti mišice. Po drugi strani pa ne želite čokoladice polne hidratov, ki bo le za hip dvignila ravni krvnega sladkorja, potem pa bo spet sledil padec energije. 

Skoraj vsaka energijska tablica vsebuje tudi dodaten sladkor. Pomembno je le, koliko ga je. Primerjajte nekaj različnih čokoladic in izberite tisto z manj sladkorja. 

Ko gre za sladila, raje izbirajte med, javorjev sirup, kokosov sladkor in podobno. 

Previdni bodite z alkoholnimi sladkorji, ki se skrivajo pod imeni eritritol, maltitol, ksilitol ... Čeprav ne povzročijo zvišanja in hitrega padca krvnega sladkorja, lahko povzročijo težave s prebavo, kar občutite kot napenjanje, izločanje plinov in napihnjenost. 

OJAČEVALCI OKUSOV

Nekaj mora biti v čokoladici, da je tako slastna, kajne? Sami veste, da okus ne izvira le iz določenega sadja, ki naj bi bilo v tablici, ampak so ji dodane še nekatere sestavine. Bolje je, da so to naravni rastlinski ali živalski ekstrakti. Ne dodajo nobene hranilne vrednosti, tu so le za boljši okus. 

PREBIOTIKI

Včasih boste med sestavinami zasledili vlaknine cikorije, akacije, inulin ... To so prebiotiki, torej tipi vlaknin, ki so neprebavljive, vendar spodbujajo zdravo mikrobiotsko okolje v črevesju. Vseeno se takšni čokoladici izogibajte pred vadbo, saj lahko povzroča napenjanje in napihnjenost. 

Najbolje pa je, da si ploščice pripravite sami doma!

Tu so 4 recepti, med katerimi boste zagotovo našli svojega najljubšega: 

Domača čokoladno-mandljeva energijska tablica za vikend izlet (+ predlogi za izlet)

Bananine ploščice z arašidovim maslom

Proteinske ploščice iz 3 sestavin

3 slastni prigrizki, ki si jih privoščite po treningu (in vse lahko pripravite vnaprej)