Se borite z zaprtostjo? Tu je 10 živil polnih vlaknin, ki vam pri tem lahko pomagajo

Se borite z zaprtostjo? Tu je 10 živil polnih vlaknin, ki vam pri tem lahko pomagajo (foto: profimedia) profimedia
4. 11. 2022

Proti zaprtosti se lahko borite tudi s hrano, zato imamo za vas seznam živil, ki si jih je dobro privoščiti, ko se znajdete v tej situaciji. 

Vlaknine so v splošnem dobre za vaše telo, ne glede na to ali imate kakšne težave ali ne. Zato poskrbite, da bodo redno na meniju. 

Verjetno že poznate kakšen dober učinek vlaknin. Med drugim uravnavajo sladkor v krvi in pomagajo v boju z zaprtostjo, o čemer bomo govorili tokrat. Vlaknin telo sicer ne uporabi kot gorivo, vendar zato niso nič manj pomembne. 

Z rednim uživanjem vlaknin boste dobili kar nekaj koristi, kot na primer uravnano raven holesterola, obvladovanje telesne teže, normalno delujoč prebavni sistem ... 

Vendar previdno z vnašanjem vlaknin: povečujte jih postopno, da se izognete napihnjenosti, ki bi se lahko pojavila. Ob uživanju vlaknin pijte zadosti vode. 

Tako, tukaj je seznam živil, ki vam lahko pomagajo pri zaprtju, vendar se o težavi vseeno pogovorite z zdravnikom:

1. Hruške - Verjetno ste za ta bogat vir vlaknin že vedeli. Hruške so odličen vir vlaknin, zato si jih privoščite, ko boste imeli težavo s prebavo. 

2. Jabolka - Okusno in sezonsko sadje. Jeseni jih pripravite na 101 način!

3. Jagode - So eno od najbolj hranljivih sadežev. Poleg vlaknin vsebujejo tudi vitamin C, mangan in antioksidante. 

4. Avokado - V tem sadežu boste dobili tudi vitamin C, kalij, magnezij, vitamin E, in vitamine B. Najbolje je, da ga lahko uporabite v mnogih receptih. 

5. Banane - Poleg vlaknin vas bodo založile z vitaminom C, vitaminom B6 in kalijem. So tudi odličen prigrizek po vadbi. 

6. Korenje - Okusna in hrustljava zelenjava ni le poslastica za zajčke, pomagala vam bo pri prebavi in vas založila z vitaminoma K in B6, magnezijem in betakarotenom (ki se pretvori v vitamin A). 

7. Rdeča pesa - Bogata je s hranili kot so železo, bakter, mangan in kalij. Seveda vsebuje tudi veliko vlaknin. Izboljšala naj bi tudi kri, če ste slabokrvni. 

8. Brokoli - V otroštvu morda osovražena zelenjava bo pri zaprtju vaša prijateljica. Je polna vitaminov C, K in B, železa in mangana. Vsebuje tudi veliko beljakovin in vlaknin. 

9. Grah - Skoraj zagotovo ga imate v svojem zamrzovalniku. Nanj se spomnite, ko vas doletijo težave z zaprtostjo. Poleg vlaknin vsebuje še beljakovine in druge hranljive snovi. 

10. Kvinoja - Precej je popularna pri vseh, ki želijo ohraniti fit postavo ali na hitro pripraviti zdrav obrok. Vznemirjenje je upravičeno, saj vsebuje beljakovine, magnezij, železo, cink, kalij in antioksidante ter seveda vlaknine.