Tako lahko uporabite semena lubenice

Tako lahko uporabite semena lubenice (foto: Floh Maier | Unsplash) Floh Maier | Unsplash
10. 7. 2020

Semena lubenice nikar ne zavrzite, saj imajo tudi ta številne krepčilne lastnosti za naše telo. Tako jih lahko uporabite ...

Lubenica je veliko več kot dober, sočen in zdrav sadež. Lubenica je v resnici zdravilna hrana poletja, uči tradicionalna kitajska medicina (TKM).

V kitajski medicini je opisana kot živilo, ki vpliva na

  • srce,
  • mehur in
  • želodec.

In predstavlja živilo, ki telo hladi in očisti presežka vročine v telesu.

Krepčilne lasnosti imajo tudi semena lubenice

"Posušena semena lubenice lahko uporabimo za čaj," pravi Diana Vlahinič, certificirana svetovalka tradicionalne kitajske medicine.
Profimedia
Tako ga pripravite:
  • Jušno žlico posušenih semen lubenice narežite ali zmeljite (nekateri pa uporabijo kar cele)
  • in jih prelijte s pol litra vrele vode ter pustite, da se čaj ohladi.

Nato čaj precedite in takoj popijete. Čaj je najbolje piti svež, zato, če je le mogoče, ga pripravite vsakič sproti.

"Čaj pijte vsaj 3-krat tedensko, lahko pa tudi večkrat dnevno," še svetuje Diana Vlahinič.

Semena lubenice v kitajski medicini krepijo ledvice:
  • spodbujajo uriniranje in
  • istočasno pomagajo nižati pritisk, saj imajo vazodilatorne učinke (širijo žile).

S krepitvijo ledvic krepimo tudi sposobnost telesa, da preko ledvic izloči v vodi topne toksine. Edgar Cayce je ta čaj še posebej priporočal ljudem, ki imajo ledvične kamne.

Kako še lahko uporabite semena lubenice

Pražena semena lubenice kot prigrizek
Tradicionalni kitajski novoletni prigrizki, med njimi tudi pražena semena lubenice. Profimedia

Tradicionalni kitajski novoletni prigrizki, med njimi tudi pražena semena lubenice.

Menda spominjajo na kokice in imajo kot nekakšen karamelni okus. Po tem, ko jedrca prepražite na štedilniku, jih skuhate v rahlo osoljeni vodi. Lahko pa jih pražite tudi v pečici in na koncu dodate sol.

Sestavine:

  • 1 skodelica surovih semen lubenice - le črna semena!
  • 1 žlica soli
  • 1 skodelica vode

Priprava:

Semena stresite v cedilo in jih dobro sperite pod tekočo vodo.

Nato jih razporedite na pladnju ali papirju za peko in pustite, da se povsem posušijo. Če lahko, na zraku na soncu. Semena sicer lahko osušite tudi s papirnato brisačko, a se veliko lepše pražijo, če so popolna suha.

Nato jih prepražite v ponvi na srednji temperaturi, večkrat jih premešajte.

V skodelico vode vmešajte sol in mešajte, da se popolnoma stopi, nato vodo vlijte v ponev in kuhajte dokler voda ne izpari. Večkrat premešajte.

Pustite, da se semena popolnoma ohaldijo, preden si jih privoščite.

Namigi:

  • Semena lahko popečete tudi v pečici, pri 160 stopinjah Celzija približno 15 do 20 minut.
  • Postopek je enak zgornjemu, dobro jih operite in osušite in razporedite po pekaču. Le da jih v tem primeru še rahlo naoljite (najlažje z oljem v spreju) in rahlo posolite.
  • Pred peko jih lahko namočite v slani vodi, znova povsem osušite in šele nato spečete v pečici.

Dodatni okusi:

  • Pražene premešajte z malo meda in jih potresite s cimetom.
  • Za svež okus jih pokapajte z nekaj limonovega soka.
  • Če imate radi pekoče, ji potresite s čilijem ali kajenskim poprom, ko so še vroče.
  • Semena lubenice se odlično podajo tudi solatam.
Semena lubenice imajo nizko energijsko vrednost. 

Vsebujejo pa kar nekaj za telo dobrodejnih hranil, med njimi železo in magnezij. Vsebujejo tudi precej beljakovin, aminokislin in vitaminov B.

Privoščite si jih poleg živil, ki so bogata z vitaminom C (citrusi, paprika, jagodičje ...), saj ta pomaga pri absorpciji železa.

Poskusite tudi:

Ali pa:

Profimedia

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri