Pomanjkanje železa, (tekmovalni) šport in prehrana

Pomanjkanje železa, (tekmovalni) šport in prehrana (foto: Profimedia) Profimedia
29. 10. 2014

Pomanjkanje železa in slabokrvnost je pogosta v tekmovalnem športu, tudi pri zagrizenih rekreativcih, in bolj izražena pri dekletih. Kako si lahko pomagamo s prehrano?

Upoštevajoč izjemno pomembno vlogo železa pri proizvodnji energije (transport kisika po krvi in do mišic) ter formaciji krvničk (podpora imunskemu sistemu), je pozornost na optimalne ravni tega minerala v telesu upravičena.

Določena živila resda vsebujejo več 'železa', kot poljudno pravimo, vendar si oblike v katerih je na razpolago niso enakovredne.

Če poenostavim: živalski viri hrane – telečja jetra, jajčni rumenjak, meso (govedina/teletina, divjačina, konjsko meso/žrebiček, puran in piščanec), školjke/mehkužci, dagnje in ostrige, sardine, divji losos – ponujajo biološko bolj razpoložljivo obliko železa (»heme« železo) v nasprotju s sicer še vedno omembe vrednimi, a po tem merilu slabšimi rastlinskimi viri – buče ter bučna semena, fižol in leča, špinača, blitva, temna čokolada in oreščki (mandlji, lešniki, arašidi, pistacija, makadamija, oreh in pinije).

Poleg zadostnih količin izpostavljenih živil v vsakodnevni prehrani, je ključno omeniti učinek vitamina C na boljši izkoristek železa. Vsekakor bi torej svetoval dodajanje vsaj 2, še raje 3 grame vitamina C dnevno (po 1 g ob vsakem glavnem obroku).

Še priporočilo o uporabi farmacevtskih pomagal

Pri nas je na voljo in dokaj učinkovit Ferrum Lek. Po dvomesečnem tretmaju s sirupom se izhodiščne vrednosti praviloma uravnajo in morda si zasluži oceno poskusiti tudi tako.

Mario Sambolec, Dr. Feelgood, strokovnjak na področju prehrane in trener z licencama NSCA – CSCS (Certified Strength and Conditioning Specialist) in FZS (Fitnes Zveza Slovenije), foto: Shutterstock

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri