Zakaj zrezek za zajtrk pravzaprav ni slaba ideja

Zakaj zrezek za zajtrk pravzaprav ni slaba ideja (foto: Profimedia) Profimedia
8. 2. 2022

Vemo, da so beljakovine ključne za obnovo in izgradnjo mišic, vendar vse bolj kaže, da ni pomembno le koliko beljakovin zaužijete, ampak kdaj.

Vsaka celica v telesu vsebuje beljakovine

Beljakovine so povezane s številnimi funkcijami v telesu. Nujne so za rast in razvoj, sodelujejo pri imunskem odzivu, pri prenosu številnih snovi po organizmu in predstavljajo vir energije.

In kot vemo, beljakovine so pomembne pri izgradnji in delovanju mišičevja.

Ugotovljeno je bilo, da dodatek beljakovin pri zajtrku in kosilu poveča volumen skeletnih mišic pri starejših odraslih. Tako se domneva, da za rast mišic ni pomembna le skupna količina zaužitih beljakovin, temveč tudi porazdelitev po obrokih – torej, kdaj zaužijete beljakovine.

Znanstveniki so primerjali rast mišičnih celic pri glodavcih, ki so zjutraj zaužili obrok z visoko vsebnostjo beljakovin z rastjo mišic kontrolne skupine, ki so beljakovine prejeli zvečer: rast mišic je bila pri jutranji skupini 17 % večja.

Ekipa je nato testirala še človeške subjekte in ugotovila, da se je funkcija mišic ponovno izboljšala pri tistih, ki so si privoščili beljakovinski zajtrk.

Tako, zdaj imate izgovor, da si namesto ogljikovih hidratov, občasno za zajtrk privoščite kar zrezek.

No, čisto zares pa to pomeni: zajtrk obogatite z beljakovinami. 
Preberite še:
 

Vir: Distribution of dietary protein intake in daily meals influences skeletal muscle hypertrophy via the muscle clock