Kako premagati notranjega kritika, ki vas ovira pri uspehu

Kako premagati notranjega kritika, ki vas ovira pri uspehu (foto: Profimedia) Profimedia
27. 1. 2020

Kako vam gredo novoletne zaobljube, se jih držite? Ne obsojajte se, če ste katero že izpustili iz rok. S spodnjimi predlogi boste lažje stopili na pot, ki vam je namenjena oziroma zaživeli življenje, ki si ga želite. 

1. Dopustite si občutke nelagodja  

Življenje je včasih zelo naporno, včasih pa mavrično. Tako pač je. Ko si boste dovolili, da zasledujete tisto, kar vas res zanima, boste po vsej verjetnosti čutili nekaj nelagodja. Bolj, ko iščemo povezanost in pristne odnose, bolj smo v skrbeh. Kariera, družina, prijatelji … vse to, kar vam veliko pomeni, odpira prostor za lepe in tudi za manj lepe občutke.

Ljudje iščemo bližino in toplino, obenem pa se močno bojimo zavrnitve. Če se maksimalno angažirate pri delu, pride v paketu tudi občutek tesnobe. Zakaj? Ker si želite uspeha. To je povsem normalno.

Če se izogibamo nelagodju, omejujejo svoj potencial in posledično tudi svoje življenje. Vse možnosti, ki so pred nami, pa ignoriramo ali zavestno odslovimo, ker nas je strah.

Ko se naučimo dopuščati manj prijetne občutke, rastemo. To je prvi korak na poti k življenju, ki si ga zaslužite in ki bi ga radi živeli. Če se odpremo in na stvari pogledamo nekoliko širše, pa strah postane manjši.

2. Spremenite odnos do svojih (slabih) misli

Notranji kritik nam na prelomnicah, ko si nekaj želimo, a ne upamo storiti odločilnega koraka, kar naprej šepeta:

"morda ne bi smela",

"nisem dovolj dober",

"kaj pa če …",

"morda jim pa ne bo všeč …"

Vsak od nas imamo svojo "nisem dovolj dober" zgodbo. Tovrstne misli nas držijo v precepu, nas ustavljajo in nam uničujejo elan. Obenem pa nas ščitijo pred zavrnitvijo in neuspehom.

Ampak, saj veste: če ne poskusite, ne boste nikoli vedeli … in škoda je imeti veliko obžalovanj – izkušnje (pa četudi so negativne) so vredne več.

Nelagodje in negativne misli lahko odpravite tako, da se pred pomembno nalogo (privatno ali poslovno) miselno pripravite:

  • Recite si, da bo vse v redu,
  • poskusite se pripraviti do stanja notranjega miru.
  • Zaupajte. Sebi in svetu.
  • Poskusite ohranjati zavedanje, da ni vse tako črno kot se vam morda zdi tisti trenutek.

Če sami sebe pogosto prikrajšate za priložnosti, ki se vam ponujajo, boste postali čemerni, zamorjeni in grenkobni. Nihče noče biti v družbi takšnih ljudi, saj jemljejo energijo, namesto, da bi jo povečevali in delili.

Razmislite o alternativnem odzivu.

Namesto da bi se 'obesili' na slabe misli in jih jemali za sveto resnico, se nekoliko oddaljite od njih – predstavljajte si, da svoje misli opazujete skozi filter. Od daleč.

Osredotočite se na tisto, kar želite in na človeka, kakršen hočete biti, ne na tisto, za kar mislite, da vam ni usojeno / da vam ne bo uspelo, da je na voljo le drugim … in potem reagirajte v skladu z novo sprejeto odločitvijo. Prepričajte sami sebe, da zmorete!

Ko spremenimo odnos do kritika v sebi, ustvarjamo blagodejno ozračje za vse okrog nas. In potem ni več daleč do sprememb, ki vam izboljšajo življenje – ko se zares odločite.

Profimedia

3. Poiščite svoj krog ljudi

Kako pogosto se primerjate z drugimi? Družbeni mediji včasih ustvarjajo lažno sliko, da vsi ostali živijo popolna življenja, medtem ko vam nič ne gre tako, kot bi si želeli. Če se ujamemo v takšno primerjanje, boli.

Naši predniki v jamah niso imeli enakih orodij, kot jih imamo zdaj … pa so vseeno preživeli. Ker so se znašli s tistim, kar je bilo na razpolago. Tisto, ki so lovili, se povezovali ... tisti, ki so potovali skupaj, so mnogo lažje preživeli. Tako je že 200 tisoč let. Ljudje smo socialna bitja, ki potrebujejo druženje.

Ko vemo, kateri skupini hočemo pripadati, je samo še en korak do tega, da se z njo povežemo in ustvarimo pristne odnose. Kadar se počutite manjvredne, razmislite o tem, kdo je vaše 'pleme'. Vprašajte se:

  • Katere vrednote so zares pomembne vam?
  • Kakšni ljudje vas navdihujejo in kateri v vas zbujajo neprijetne občutke.

Primerjanje ne koristi nikomur, saj ima vsak individuum svojo pot in svojo zgodbo. Tudi vi imate poslanstvo in vaši cilji so legitimni! Če se povežete s pravimi ljudmi, se vaše možnosti razširijo, občutek pripadnosti pa vam da dodaten zalet za uresničitev tistih ciljev, ki so vam najbolj pomembni. Ko doživimo stres, se sprosti oksitocin, hormon, ki nas motivira, da iščemo podporo pri drugih.

Ko najdete svoje pleme, dobite občutek varnosti in sprejetosti. To je zelo dobra baza za osebni, poslovni in duhovni razvoj. Ne zapirajte se vase, poskusite biti bolj dostopni (seveda z določeno mero previdnosti - vklopite intuicijo). Opazujte, kateri ljudje so vam všeč, kakšne družbe si želite, ob kom cvetite in kakšen tip ljudi vas spravlja v bes. In ko enkrat vzpostavite pristne stike (ne gre za količino, pač pa za kakovost in za globino), se potrudite, da jih vzdržujete.

Priredila: vh

Preberite še: Kako narediti spremembo, ko se zdi to nemogoče

ali pa

Strah mi je šepetal, da nisem vredna in dovolj dobra  ... dokler se nisem postavila zase!

Vir: Psychology Today

Reference:

  • Waldinger, R. 2015. “What Makes a Good Life? Lessons from the Longest Study on Happiness.” Filmed November 2015 in Brookline, MA. 
  • McGonigal, K. 2013. “How to Make Stress Your Friend.” Filmed June 2013 in Edinburgh, Scotland.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri