Kako dihati med tekom

Kako dihati med tekom (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
7. 8. 2016

Že obvladovanje prave drže, tempa in načrta je lahko izziv, a delo tekača se tu še ne konča.

Sopihanje po tekaški stezi vas ne bo pripeljalo do cilja. Študije so celo pokazale, da lahko napačna dihalna tehnika upočasni hitrost in izvedbo1.

Kako se stvari lotiti pravilno

Čeprav zlato pravilo ne obstaja, pa veliko tekačem najbolj ustreza, da na vsaka dva udarca z nogo enkrat vdihnejo2. To pomeni, da naredite dva koraka (levega in desnega) med vdihom in dva koraka med izdihom – ta način je poznan tudi kot ritem 2:2. Ker so prepona in organi okoli nje podvrženi sili gravitacije, bo uskladitev dihanja in tempa teka preprečila nepotreben pritisk organov na prepono, kar lahko ovira dihanje (tek pa je zato še bolj neprijeten).

Dilema glede nosu in ust

Čeprav so bile študije, dihanje skozi nos in skozi usta, izvedene, so vse zajele majhen vzorec z zelo nedoločljivimi rezultati.

Po drugi strani pa nekateri strokovnjaki pravijo, da je dihanje skozi nos koristno, poveča se saturacija CO2 v krvi, kar deluje pomirjujoče. Dihanje skozi nos tudi ogreje zrak, ki vstopa v pljuča (pomembno pri vadbi v hladnem vremenu) in zmanjšuje alergene.

Zaključek: Preizkusite svoje dihalne poti in ugotovite, kaj najbolj ustreza vam in vašim pljučem.

O drži pri teku preberite v članku Ali veste, kako pomembna je v resnici drža telesa pri teku?

Viri:

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri