10 razlogov, zakaj bi morali preizkusiti suh januar: sprejmete izziv?

10 razlogov, zakaj bi morali preizkusiti suh januar: sprejmete izziv? (foto: Profimedia) Profimedia
26. 11. 2022

En mesec brez alkohola. Boste poskusili? Prepričamo vas z odličnimi razlogi, s katerimi boste izboljšali zdravje. 

Januar je že pred vrati. Boste tokrat končno sprejeli izziv in zdržali en mesec brez alkohola? Boste videli, da se vam izplača poskusiti, saj vam bo telo zelo hvaležno. 

Ljudje, ki so sodelovali v t. i. suhem januarju, so poročali o izboljšanju splošnega zdravja, kvalitetnejšem spancu, več energije in boljšemu finančnemu stanju, saj so kar nekaj privarčevali. Kot veste, lahko alkohol povzroči vnetja po celem telesu, na daljši rok tudi okvaro ledvic in poveča tveganje za gastritis. V srčno-žilnem sistemu lahko vnetje povzroči kap ali druge težave s srcem.

Da boste imeli dovolj motivacije, da takoj po novem letu začnete s suhim januarjem, smo našli kar 10 razlogov: 
  • Znebite se tistih prazničnih kilogramov. Vseh kalorij ne pojeste, nekaj jih tudi spijete. Kar precej, pravzaprav, če ob božičnih jedeh radi spijete nekaj kozarcev alkohola. Hitro se nabere za celo kosilo kalorij, dnevni vnos pa se zelo poveča. 

  • Zmanjšali boste tveganje za nekatere bolezni, med drugim tudi za diabetes. 

  • Ugotovite, kako alkohol vpliva na vas. Običajno ne opazite, koliko alkohola zares potrebujete, oziroma ali ga uživate le ob redkih priložnostih. Ko boste cel mesec brez alkohola, boste ugotovili, kdaj si ga zaželite in katere situacije vas prepričajo, da sežete po njem. 

  • Če imate težave z visokim pritiskom, poskusite zmanjšati količino alkohola. Opazujte, ali se bo pritisk umiril. 

  • Privarčujte nekaj denarja. December bo za vašo denarnico precej težek, potem so tu še draga vina, penine in druge alkoholne pijače. Januarja vam bo zelo prav prišlo, če boste kakšen evro privarčevali. 

  • Bolje boste spali. Saj poznate tisti spanec, ko se v posteljo odpravite potem, ko ste spili kakšen kozarec preveč. Zjutraj se prebudite precej nenaspani, ker niste imeli veliko globokega spanca. Verjetno ste se premetavali po postelji in se večkrat prebujali. 

  • Imeli boste veliko energije. Kar naenkrat popoldnevi ne bodo več preležani na kavču, ampak boste končno spet obudili svoje hobije, se družili z domačimi in kvalitetno porabili čas. 

  • Okrepili boste imunski sistem. Ta se težko spopada z bakterijami in virusi, ko mora blažiti vsa ta vnetja, ki jih povzroči alkohol. 

  • Lahko znižate ali lažje nadzorujete slab holesterol. Alkohol ni ravno prijatelj zdravih mej holesterola. 

  • Imeli boste manjšo možnost za nekatere vrste rakov, ki jih lahko povzroči tudi alkohol.