6 znakov, da ste mentalno izčrpani (in kako ukrepati)

6 znakov, da ste mentalno izčrpani (in kako ukrepati) (foto: Unsplash) Unsplash
7. 8. 2020

Znake fizične izčrpanosti hitro opazimo, in če si ne odpočijemo, nas telo slej ko prej prisili k temu. Kaj pa mentalna izčrpanost? V svetu tisočih informacij, obveznosti in hitenja, je to pogost problem, ki se ga ne trudimo odpraviti. 

Na mentalno izčrpanost vas bo telo opozorilo z znaki, ki jih nikar ne spreglejte:

Izgubljate potrpljenje

Prej vas ni ob živce spravila že najmanjša stvar in ste znali odreagirati mirno. Tako ste se izognili marsikateremu sporu. Z najbližjimi smo običajno še bolj potrpežljivi. Če opažate, da v zadnjem času skoraj vsak pogovor zaključite negativno in morda celo z vpitjem, ste verjetno mentalno utrujeni. 

  • Kako ukrepati? Večkrat si vzemite čas za odmor, tudi če le za nekaj minut. Predvajajte si najljubšo pesem, sprehodite se po parku, preberite eno stran v knjigi … In si dovolite zadihati. 
Muči vas nespečnost

Veliko časa potrebujete, da končno zaspite, ali pa se ponoči pogosto zbujate. To je znak mentalne izčrpanosti, še posebej če prej s spanjem niste imeli težav. 

  • Kako ukrepati? Poskrbite za spalno rutino. Spat se vedno odpravljajte ob isti uri (tudi na prost dan), in tudi vstanite približno ob istem času. 
Niste motivirani

Kar naenkrat ne vidite več smisla v stvareh, ki so vam prej pomenile veliko. Ne ljubi se vam ukvarjati s hobiji, služba je postala dolgočasna …

  • Kako ukrepati? Telovadite. Obujte športne čevlje in se spotite ob svoji najljubši aktivnosti, ali pa izkoristite poletne športe kot je supanje, plavanje, kajak … Med vadbo se sproščajo hormoni sreče, ki bodo izboljšali razpoloženje, poleg tega morda dobite navdih za naslednji dan. 
Težave s prebavo, bolečine v želodcu

Ja, tudi črevesje lahko pove veliko o našem mentalnem zdravju. Pa tudi o fizičnem, saj se tam nahaja velik del imunskega sistema. 

  • Kako ukrepati? Izognite se težki in procesirani hrani ter si obroke v večji meri pripravljajte sami doma. Malico nesite s seboj, za kosilo si že prej pripravite sestavine, da vam vzame manj časa za pripravo in obvezno zajtrkujte. 
Jočete

Jokate kar tako brez posebnega razloga. Ne, niste čudni, le utrujeni. In z jokom ni nič narobe. 

  • Kako ukrepati? Vzemite si čas zase in počnite, kar vas veseli. Če želite nadaljevati s hitrim tempom in pomagati drugim, morate najprej napolniti svoje baterije. Sami boste najbolje vedeli, kako to storiti. 
Izgubljate oprijem z resničnostjo

Zdi se vam, da niste več v koraku z resničnostjo, ampak hodite nekje zadaj in jo skušate dohiteti. Zmanjkuje vam moči, potrebujete počitek. 

  • Kako ukrepati? Popoln odklop - izklopite telefon, televizijo in računalnik ter se odpravite v naravo. Sami ali v družbi. Preživite tam najmanj eno uro in naj to postane navada. 

Preverite tudi To so znaki pomanjkanja magnezija (ki jih ne smete prezreti!) ali pa VIDEO: 8 vaj, ki bi jih NUJNO morali izvajati vsi tekači (pripravila trenerka tek.si)

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri