Ali stres poviša možnost za srčni infarkt?

Ali stres poviša možnost za srčni infarkt? (foto: Profimedia) Profimedia
23. 2. 2022

Vsi že vemo, da stres negativno vpliva na telo. Ali lahko privede do točke, ko doživimo srčni infarkt zaradi stresa? 

Najprej ponovimo, kateri fizični dejavniki povečujejo možnost za pojav srčnega infarkta:
  • debelost
  • visok krvni tlak
  • kajenje
  • povišan holesterol
  • pomanjkanje gibanja
  • neustrezna prehrana

Preverite, s kakšno prehrano izboljšate zdravje srca >

Kako stres vpliva na telo?

Čeprav ima negativen prizvok, je stres lahko koristen. Kratkoročni stres nam lahko da energijo, da dokončamo nek projekt ali nas celo spodbudi k večji produktivnosti. A žal smo v razvitem svetu danes izpostavljeni preveliki količini dolgoročnega stresa.

Dolgoročna izpostavljenost stresu lahko vodi v težave, kot so:

  • razdražljivost
  • anksioznost
  • depresija
  • napete mišice
  • težave s spanjem
  • razdražen želodec
  • pogosti glavoboli

Ali stres lahko privede do srčnega infarkta?

Ko smo pod stresom, se v našem telesu pospešeno izloča kortizol, ki mu pravimo tudi "stresni hormon". Ta je v kombinaciji še z nekaterimi drugimi hormoni lahko izjemno nevaren za naše zdravje. 

Čez čas lahko pospešeno izločanje stresnih hormonov vodi tudi do težav, kot so:

  • visok krvni tlak
  • vnetni procesi
  • zmanjšan pretok krvi v srce

Ravno zaradi teh težav lahko dolgoročen stres poveča možnost nastanka srčnega infarkta in drugih srčno-žilnih bolezni.


Kaj je bolj nevarno: mentalni ali fizični stres?

Poznamo dve vrsti stresa. Fizični stres se denimo pojavi ob fizičnih naporih in boleznih, mentalni stres pa nastane npr. zaradi pritiskov v službi, doma ali zaradi lastnih težkih misli.

V eni izmed študij so strokovnjaki preiskovali 900 pacientov s srčno boleznijo. Raziskovali so, kako na zdravje srca vpliva mentalni in fizični stres. Izkazalo se je, da mentalni stres veliko bolj poslabša stanje srca, kakor fizični. Iz tega je sklepati, da mentalni stres tudi pogosteje privede do srčnega infarkta, kakor fizični.

Pomembno je torej, da poleg ustrezne prehrane in zadostnega gibanja poskrbite tudi, da ne pretiravate s stresom. Vzemite si dovolj časa za počitek, izogibajte se stresnim situacijam in se poslužujte dihalnih vaj ter ostalih tehnik, ki pomirjujoče delujejo na telo.

Veronika Sivka

Vir: healthline.com