Tako preprosto lahko poskrbite za preventivo pri raku dojk (in ne govorimo o pregledovanju dojk)

Tako preprosto lahko poskrbite za preventivo pri raku dojk (in ne govorimo o pregledovanju dojk) (foto: Profimedia) Profimedia
14. 10. 2022

Ženske, za preprečevanje raka dojk lahko same naredite veliko. Poglejte, za kaj si boste čas vzele že danes. 

Roza oktober je posvečen predvsem raku dojk in ponovno lahko vidite plakate, ki nagovarjajo k rednemu samopregledovanju. To je nadvse pomembno. Tokrat pa bomo pogledali, kaj poleg tega še lahko naredite vsak dan. Videle boste, da so nekatere stvari zelo običajne. 

Preberite še: S TEM povečate tveganje za nastanek raka dojk

Torej, ne le oktobra, pač pa čez celo leto skrbite, da boste naredili vse za preventivo, kar je v vaši moči: 

Uredite spalni ritem

Če spite različno število ur na noč, hodite spat zgodaj ali pozno in nimate ene ure za prebujanje, morate to čim prej urediti. Spalni ritem ni pomemben le za zbranost in energijo, pač pa je raziskava celo pokazala, da imajo ženske, ki dovolj spijo, manjše tveganje za raka dojk. 

Verjetno je povezava v melatoninu - hormonu, ki uravnava spalni cikel. Ponoči naraste in povzroči, da postanete zaspani. Ob nerednem spalnem ritmu ga je manj, zato se začnejo zdravstvene težave. 

Pazite pri uporabi kozmetičnih izdelkov

Zaradi nekaterih kozmetičnih izdelkov lahko tudi zbolite. Sicer poteka nadzor nad sestavinami, ki so v izdelkih, a vseeno pazljivo izberite lak za lase, ličila, izdelke za nego kože, peno za britje ...

Problematični so parabeni, benzen  in nekatere druge sestavine, ki so se že izkazale za rakotvorne. 

Kemikalije lahko zmotijo delovanje hormonov in telo vržejo iz ravnovesja, kar pa ustvari okolje za nastanek rakavih celic. 

Zdrav življenjski slog

Ta nasvet je že dobro znan, pa vseeno: z zdravim življenjskim slogom boste zmanjšali tveganje za marsikatero bolezen, tudi raka dojk. 

In kaj pomeni živeti zdravo? Ne, ni se treba povsem odreči čokoladi ali čemu drugemu, kar imate radi. Pazite le, da boste vse uživali v omejenih količinah, k obrokom vedno dodajali sadje in zelenjavo, hrano pripravljeni doma, malico nosili s seboj, se redno gibali, našli čas za sprostitev ... 

Čisto vsak dan sprejemate odločitve, ki naredijo vaše življenje bolj ali pa manj zdravo. Odločite se dobro!