Zdravo kuhanje in prehranjevanje, če imamo diabetes

Zdravo kuhanje in prehranjevanje, če imamo diabetes (foto: Profimedia) Profimedia
30. 5. 2016 Vir: liza.aktivni.si

Premalo gibanja in odvečni kilogrami lahko pripomorejo k povišanim vrednostim sladkorja v krvi, to pa privede do sladkorne bolezni tipa 2. Kdor se zavestno prehranjuje, se je lahko spet znebi.

Hujšanje

Poleg gibanja je prehrana z manj maščobami najpomembnejši ukrep. Zmanjšanje telesne teže lahko normalizira tudi vrednosti sladkorja. Dieta ali posebna živila za diabetike niso potrebna.

Krvni sladkor

Ogljikovi hidrati (sladkor, škrob) poženejo krvni sladkor v višave. Ne skrivajo se zgolj v sladkarijah, temveč tudi v krompirju, kruhu, kolačih in sadju. Vendar telo ogljikove hidrate razgradi različno hitro. Tisti iz polnozrnatih izdelkov pridejo počasneje v kri kot tisti iz belega kruha ali sladkih pijač. Čokoladam in kolačem se sladkornim bolnikom ni treba odpovedati. V zmernih količinah so dovoljeni. Sladka živila pa so običajno tudi mastna, kar otežuje hujšanje.

Ne tekne samo diabetikom

Sladkorni bolniki se morajo tako kot vsi drugi prehranjevati zdravo in pestro. Ogljikovim hidratom se ni treba odpovedati, kajti naše celice za življenje potrebujejo tudi sladkor – vendar v zmernih količinah.

Rastlinska živila

V osnovi je vedno dobra izbira zelenjava. Posebno priporočljiva je zelena. Na primer fižol, špinača, listna solata, zelena paprika, zelje in koromač. V majhnih količinah lahko uživate krompir, polnozrnati riž, kruh, testenine, mislije brez sladkorja ali pa sadje (jabolka, citruse, jagodičje). Povsem se je treba odpovedati ocvrtemu krompirčku, kroketom ali čipsu.

Olja in maščobe

Za peko in solate so primerne rastlinske maščobe, kot so olivno, repično, sojino in orehovo olje ter olje pšeničnih kalčkov, ki so bogate z zdravimi nenasičenimi maščobnimi kislinami. Maslo uporabljajte varčno.

Pijače

Najboljši so voda iz vodovoda ali pa mineralna voda ter čaji in kava. Občasno si lahko privoščite lahko limonado ali pa razredčen sadni sok. Najbolje se je izogibati sadnim napitkom in nektarjem.

Živalske maščobe

Nemastno piščančje in puranje meso (oba brez kože) in ribe se lahko na jedilniku znajdejo pogosto. Pri mleku, siru in drugih mlečnih izdelkih izberite bolj puste različice. Ker lahko beljakovine v primeru sladkorne bolezni hitro obremenijo ledvice, meso, ribe, skuto, jogurt in sir uživajte v zmernih količinah. Namesto klobas raje posezite po surovi ali kuhani šunki brez maščobnega roba.

Namig: zdrave začimbe

Začimbe so pika na i številnih jedi, nekatere pa celo olajšajo življenje sladkornim bolnikom. Cejlonski cimet znižuje vrednosti krvnega sladkorja. Ingver poviša sposobnost celic za absorbiranje glukoze, capsaicin v čiliju pa spodbudi prebavo. Izplača se torej krepko začinjati jedi.

Preberite še: Zakaj biti suh ni nujno enako kot biti zdrav

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri