Izziv dobrih navad osebne trenerke Tjaše: Dan brez sladkorja

Izziv dobrih navad osebne trenerke Tjaše: Dan brez sladkorja (foto: Tjaša Ferkov Babnik (Aktivni z mano)) Tjaša Ferkov Babnik (Aktivni z mano)
29. 4. 2022

Odstranitev sladkorja iz prehrane je lahko pravi izziv, vendar je zaradi prednosti diete brez sladkorja vreden truda. Sladkor ne vsebuje zdravih hranilnih snovi, in ​​če ga zaužijemo v presežku, pogosto vodi do povečanja telesne mase in različnih zdravstvenih težav.

Osebna trenerka Tjaša nam je pripravila nekaj izzivov, s katerimi bomo ustvarili dobre navade ali pa opustili slabe. Zagotovo boste našli vsaj eno, ki vam bo v izziv. Tokrat se lotimo sladkorja. 

Mnogi od nas so odvisni od sladkega okusa. A samo zato, ker paše brbončicam, vemo, da to še ne pomeni, da je sladkor dober za nas. Poleg sladkorja, ki ga dodajamo svoji kavi ali pekovskim izdelkom, se skriti sladkorji skrivajo v skoraj 80 % pakiranih živil, ki jih kupimo v supermarketu, vključno s sokom, jogurtom, kosmiči, kruhom in celo zelenjavo.

Kako se lotiti izziva? 

Začne se tako, da si vsak dan postavite nov ”Adiijo cukr” izziv. Sledite temu in pogumno vztrajajte. Za vaše telo gre. Samo VI ste odgovorni zanj. 

Če menite, da potrebujete dober načrt, je Tjaša pripravila posebne naloge za 21 dni, ki jih dobite tukaj: Adijo cuker!
Kaj lahko pričakujemo, če iz svoje prehrane izločimo sladkor?
  • Izboljšano zdravje črevesja

Preveliko uživanje sladkorja lahko negativno vpliva na prebavni sistem. Prebavni trakt je dom številnim koristnim bakterijam, ki skrbijo za naše zdravje. Sladkor lahko poruši ravnovesje bakterij v črevesju, kar med drugim povzroči IBS, hormonsko neravnovesje in vnetje sklepov.

  • Nižji krvni tlak

Ljudje, ki uživajo presežek sladkorja, pogosto pridobijo na teži, kar povzroči visok krvni tlak. Prehrana z nizko vsebnostjo sladkorja v kombinaciji z vadbo vam bo pomagala vzdrževati zdrav krvni tlak.

  • Preprečevanje sladkorne bolezni

Redno uživanje sladkih pijač, kot so mehurčki in sadni sokovi, skupaj z visoko vsebnostjo sladkorja prispevajo k sladkorni bolezni tipa 2. Zmanjšanje ali odstranitev sladkorja iz vaše prehrane lahko prepreči sladkorno bolezen ali izboljša simptome, če jo že imate.

  • Povečana energija

Po zaužitju velikih količin sladkorja ljudje sprva občutijo kratek dvig energije, ki mu sledi dramatičen padec, ko sladkor zapusti krvni obtok. Posledično se boste počutili utrujeno in razvili boste željo po več sladkorja, da bi ponovno dvignili raven energije. Uživanje več sveže, naravne in nepredelane hrane je zdrava alternativa za energijo telesa in duha.

  • Lepša koža

Pokazalo se je, da povečana poraba sladkorja lahko sproži vnetja in hormonske motnje, ki prispevajo k težavam s kožo, kot so akne, ekcem in prezgodnje staranje.

  • Bolj zdrav imunski sistem

Vsakič, ko zaužijemo nekaj sladkega, povečan inzulin, ki se sprošča v našem telesu, zavira sproščanje človeškega rastnega hormona. To zavira imunski sistem in zmanjša sposobnost za boj proti okužbam ter virusom. Sčasoma imunski sistem oslabi, zaradi česar smo bolj dovzetni za viruse prehlada in gripe. Prehrana, bogata s sadjem in zelenjavo ter nizko vsebnostjo sladkorja in ogljikovih hidratov, bo zagotovila delovanje imunskega sistema na najvišji ravni.

Z omejevanjem ali popolnim opuščanjem sladkorja se boste počutili močnejše in bolj zdrave. 

Začnite počasi. Najprej z menjavo izdelkov.

Nekaj primerov menjave živil (levi stolpec zamenjajte za desnega):

Sončnično olje - olivno olje

Sladkor - kokosov sladkor

Bela moka - pirina polnozrnata moka

Raznovrstni kosmiči - ovseni kosmiči (navadni, brez dodatkov)

Sadni jogurti - kefir

Sadni sokovi - sveže iztisnjen sok pomaranče

Testenine - testenine iz: leče/mungo fižola/rjavi riž

 Avtorica vsebine: Tjaša Ferkov Babnik

Prevrerite več njenih vsebin: