Imate nemiren spanec? Tako mora izgledati vaša spalnica in ob tem času morate v posteljo

Imate nemiren spanec? Tako mora izgledati vaša spalnica in ob tem času morate v posteljo (foto: Profimedia) Profimedia
18. 9. 2022

Tu je nekaj napotkov, ki lahko ljudem z nespečnostjo izboljšajo spalno rutino. 

Ste se odločili, da boste končno ugotovili, kaj je vzrok vaših težav s spanjem? Ali pa se morda ne spomnite več, kako izgleda prespana noč in mirno jutro. Preden se lotite česa drugega, poskusite slediti naslednjim napotkom in opazujte, ali se kakovost spanca spremeni. 

Preverite tudi: 

Kako naj izgleda spalnica? 

Spalnica mora biti prostor, s katerim boste telesu sporočili, da je čas za spanje. Zato, če se le da, spalnice ne uporabljajte za nič drugega kot za spanje. Izberite sive odtenke barv ali ostanite pri nevtralni beli. Na okna obesite temne zavese ali si omislite rulete, s katerimi boste lahko zatemnili prostor. Nekaj več denarja se splača vložiti tudi v vzmetnico in blazino. 

Pomembno je tudi, česa v spalnici ni. Zunaj naj zagotovo ostanejo vse elektronske naprave, službene stvari, hrana ... Vse, kar bi lahko zmotilo vaš spanec. Spalnice ne uporabljajte niti za telovadbo (če to lahko omogočite), saj boste s tem umu dajali mešane signale. 

Kdaj v posteljo? 

Ne bomo vam dali točne ure, saj sami veste, kakšen je vaš ritem in kdaj morate zjutraj vstajati. Zato preračunajte, kdaj naj bi se odpravili v potesljo, da dobite dovolj spanja. 

Nasvet pa se nanaša na nekaj drugega: v posteljo pojdite le, ko boste zaspani. Če boste v posteljo odšli prezgodaj, se boste obračali in borili sami s seboj, to pa vam ne bo pomagalo zaspati. Če v 20 minutah ne morete zaspati in ste popolnoma budni, vstanite in počnite kaj umirjenega (ne glejte televizije in ne uporabljajte telefona). Branje lahko sprosti um in vam da občutek zaspanosti. 

Kaj morate uvesti v svoj dan?

Več vadbe. Morda se morate bolj fizično izčrpati, da boste lažje zaspali. 

Če že imate nekakšno vadbeno rutino, poskusite povečati čas ali intenzivnost (ob upoštevanju svoje fizične pripravljenosti). Če je nimate, pa je to odlična priložnost, da jo vpeljete. Držite se zmernosti in začnite počasi. 

Ne pozabite, da ni dovolj, da se gibate le nekaj ur tedensko na organizirani vadbi. Telo potrebuje gibanje tudi v obliki sprehoda, pohoda na hrib, kolesarjenja v službo ... Zastavite si cilj, da boste vsak dan aktivni v obliki vadbe ali kako drugače. 

Kako se pripraviti na spanje?

Na spanje se začnite pripravljati že v času kosila in namesto druge ali tretje skodelice kave spijte drugo pijačo, ki ne vsebuje kofeina. Večerja naj bo lahka in naj ne vsebuje sladkarij.

V rutini potrebujete sproščujoče aktivnosti, ki bodo sprostile um - ta je pogosti krivec za nespečnost. Morda vam bo dobro del krajši sprehod pred spanjem, zapisovanje opravkov za jutri, branje, topla kopel, pogovor s partnerjem ...