Naučite se sproščanja! 6 vaj avtogenega treninga

Naučite se sproščanja! 6 vaj avtogenega treninga (foto: profimedia) profimedia
17. 1. 2021

Avtogeni trening je razdeljen na tri stopnje, v katerih se izvede šest vaj. Lahko se ga naučite sami, s pomočjo aplikacij ali pa se vpišete na spletni tečaj. Potrebujete le malce potrpljenja in dnevne vaje. 

Dobra novica: dovolj bo pet do deset minut! In: vztrajnost se izplača. Kdor ga obvlada, se lahko globoko sprosti že v nekaj minutah – ne glede na to, kje je.

Navodila pred začetkom

Za začetek sami sebi povemo besede za pomirjanje, ki smo jih napisali spodaj v okvir. Začetniki nato začnejo z vajo teže. Po dveh tednih boste to zelo hitro vzpostavili in nato nadaljevali z drugo, tretjo in tako naprej. Pomembno je sprejemanje.

Položaji telesa: naj vam bo udobno. Lahko ležite, sedite, se naslonite, klečite ... samo da vam je udobno.

profimedia
Šest osnovnih vaj

Vsaka vaja se začne s formulo pomirjanja, ki je zapisana v sredini – je izhodiščna točka in istočasno cilj treninga!

1. Vaja teže

V mislih si petkrat do sedemkrat ponovite: “Moja desna roka je prijetno težka.” Ko boste začutili (nekaj) teže v njej, ponovite to še za levo. Na koncu se spomnite na cilj treninga: “Čisto mirna sem.”

2. Vaja toplote

“Moje roke so prijetno tople.” Ta formula izboljša prekrvavitev mišičevja. Stavek si v mislih ponovite petkrat. Ko boste vadili nekaj časa, lahko občutek razširite na: “Moje telo je prijetno toplo.”

3. Vaja srca

Stres pogosto poskrbi za povišanje utripa, zato ga lahko (spet) pomirite s to vajo: “Moje srce bije mirno in enakomerno.” Tudi ta stavek si ponovite nekajkrat in zaključite s formulo pomirjanja.

4. Vaja dihanja

Zavedanje dihanja igra osrednjo vlogo. Formula se glasi: “Moje dihanje poteka mirno in tekoče.” Pomembno je, da ne poskušate vplivati na dihanje, temveč ga le zaznate!

5. Vaja trebuha

V trebušnem delu se nahajajo mnoge živčne poti, ki so pomembne za dobro počutje in zdravje. Sproščanje boste dosegli z naslednjim stavkom (ponovite ga petkrat do sedemkrat): “Moj trebuh je prijetno topel in mehak.”

6. Vaja čela

Tako kot nam prija hladen obkladek pri glavobolu, tako sproščujoče in osvežilno na nas deluje hladno čelo. Recite si: “Moje čelo je prijetno hladno.” Po nekaj ponovitvah sledi: “Vse je čisto lahko in prosto.”

Čisto mirna sem: Ta formula bo po nekaj časa postala sprostilni signal za vašo notranjost! V mislih si nekajkrat mirno recite: “Čisto mirna sem. Nič me ne more zmotiti.” Ta mir boste začutili v telesnih vajah.
Sprejemanje: Vsaka enota treninga se zaključi s sprejemanjem – drugače se boste znašli v neke vrste transu. Večkrat globoko vdihnite in izdihnite. Pretegnite se, dlani stisnite v pest in nato odprite oči.

 Preberite še: 3 preproste stvari, ki jih lahko naredimo vsak dan, da bomo lažje prebrodili to težko obdobje