Tako poskrbite zase med menstruacijo: konec bolečin, utrujenosti in nihanja počutja

Tako poskrbite zase med menstruacijo: konec bolečin, utrujenosti in nihanja počutja (foto: Profimedia) Profimedia
16. 11. 2022

Se bojite tistega tedna v mesecu, ko imate menstruacijo, ker veste, da se bo počutje poslabšalo in se boste komaj vlekli iz dneva v dan? Skrajni čas, da ukrepate. 

Menstruacija ne bo več najbolj naporen čas v mesecu, če boste znali poskrbeti zase. In mi imamo nekaj odličnih napotkov, kako lahko to storite. 

Verjetno večina žensk menstruacijo najbolj poveže z bolečinami, zato se bomo najprej lotili nekaterih domačih receptov za blaženje krčev. Seveda se po potrebi obrnite na svojega zdravnika, ki vam bo svetoval glede bolečin in drugih težav. 

Doma lahko zase poskrbite na nekaj drugih načinov in si omogočite manj bolečo menstruacijo: 
  • Vitamini in minerali - Založite se z njimi, saj jih telo zelo potrebuje. Še posebej naj bi pomagali vitamin K, D in E ter magnezij. Ublažili boste bolečine in preprečili nastajanje krvnih strdkov. Če boste vse našteto jemali v obliki prehranskih dopolnil, se pred tem posvetujte z zdravnikom. 

  • Vroči obkladki - To tehniko že dobro poznate in je lahko zelo učinkovita. Pospeši cirkulacijo krvi, zato boste čutili olajšanje. Nekatere ženske poročajo, da naj bi vroči obkladki delovali enako kot protibolečinska zdravila. Učinek bo boljši, če boste obkladke uporabljali dlje časa. 

  • Nežna vadba - Morda ne želite telovaditi, ko imate menstruacijo, vendar bi telesu dobro delo. Ni potrebe po zelo intenzivni in naporni vadbi. Dovolj bo že nekaj razteznih vaj in položajev joge, lahkoten sprehod, morda celo tek ali vožnja s kolesom. Med gibanjem se namreč sproščajo hormoni sreče, zato je bolečina nekoliko manjša. 

  • Globoko in počasno dihanje - Ciljamo na dihanje s trebušno prepono, kjer se ob vdihu trebuh razširi, ob izdihu pa ga sprostite proti hrbtenici. S tem se sprosti živčni sistem in s tem zmanjša bolečina. 
Pomembno je, kaj jeste:

Čeprav vas bo zamikala hitra hrana, sladkarije in tisti babičini piškoti, si raje privoščite hrano, ki bo izboljšala počutje. Hvaležni si boste, ko se boste čez  teden prebili z več energije, manj napihnjenosti in z boljšim počutjem. 

Kaj torej jesti? Na prvem mestu sta seveda sadje in zelenjava, ki vas napolnita s hranljivimi snovmi, v prehrano vključite tudi več oreščkov in fermentirane hrane, kot je jogurt in kislo zelje. 

Hidracija!

To je izjemno pomembno pravilo: med menstruacijo spijte še več tekočine (najbolje vode ali nesladkanega čaja) kot običajno. Kar telo izloči s krvjo, so odpadne snovi, zato gre za nekakšno razstrupljanje telesa, pri tem pa morate ostati hidrirani, saj je za procese poleg energije potrebna tudi voda. Poskrbite, da bo telo lahko normalno delovalo.

Po potrebi si nastavite opomnike, ob katerih boste spili kozarec vode in si kupite steklenico, ki jo lahko nosite s seboj. 

Recite NE vsemu, česar ne zmorete

V tem času boste bolj utrujeni kot običajno, kar pomeni, da boste s težavo izpolnili vse na svojem seznamu. Običajno se strinjamo tudi s stvarmi, ki jih težko umestimo v urnik in za katere moramo žrtvovati svoj prosti čas. Tisti teden tega ne storite in ne čutite se krive, če boste odpovedali kakšno druženje, ker bi si raje privoščili kopel in sproščanje.

Naspite se

Ko imate menstruacijo, niste upravičeni do poznih odhodov v posteljo. Med spanjem se telo obnavlja in izvaja procese, ki jih v budnem stanju ni moralo. Zato je pomembno, da si med menstruacijo zagotovite dovolj spanca, po potrebi tudi več popoldanskih počitkov (naj trajajo nekje do 20 minut). 

Spalnico uredite tako, da se boste lahko kvalitetno naspali. Prezračite jo tik pred spanjem, naj bo temna in tiha. Iz nje odstranite elektronske naprave. V posteljo se odpravite vsak dan ob istem času.