Tako se lahko sprostite v samo 60 sekundah (kadar imate natrpan urnik)

Tako se lahko sprostite v samo 60 sekundah (kadar imate natrpan urnik) (foto: Profimedia) Profimedia
30. 11. 2022

Saj veste, kdaj potrebujete hitro sprostitev: ko imate na tone dela, vendar vaše misli potrebujejo kratek odmor, ali ko morate na hitro pretegniti telo in se osvežiti. Imamo nekaj rešitev, ki vas sprostijo v minuti. 

Nekatere načine sproščanja že dobro poznate, le izvajati jih morate. Ko boste v stresni situaciji, poskusite zavestno narediti eno od spodnjih vaj in opazujte, ali ste kaj bolj sproščeni. 

Pa začnimo: tu je nekaj primerov 60 sekundnih sprostitev, ki jih lahko naredite kar med delom ali med opravki: 
1. DIHANJE

Začnimo z najbolj očitnim sproščanjem. Globok vdih morda naredite že podzavestno, ko vas kdo razjezi, ali ko se morate zbrati za določeno opravilo. Čez dan večinoma dihamo plitko in hitro ter se tega sploh ne zavedamo. Posledično telo dobi manj kisika, kot ga potrebuje za normalno delovanje. 

Ko bo vsega preveč, zaprite oči in skozi nos naredite globok vdih, ki se začne v trebuhu in nadaljuje v prsnem košu. Zadržite dih 1 do 2 sekundi, nato počasi izdihnite (v 4 sekundah). Naredite več takšnih vdihov. 

2. PREDKLON

Večkrat ste ga že naredili pri telovadbi in ustrezalo vam bo, če ga naredite tudi kdaj čez dan. Čisto preprosto je: 

Profimedia
  • postavite se v širino bokov in naredite vdih,
  • z zgornjim delom se spustite k tlom (kolikor gre),
  • sprostite ramena, podaljšajte hrbtenico. 

Ostanite v predklonu, dokler vam bo ustrezalo in poskusite čimbolj sprostiti telo. 

3. SPROSTITE TELO

Nekatere dele telesa nenehno napenjamo, pa se tega niti ne zavedamo, a vse to pripomore k temu, da so mišice še bolj zategnjene. Kaj morate torej storiti? 

  1. Sprostite čeljust, ki jo stiskate. Morda celo šklepetate z zobmi. 
  2. Sprostite ramena - zakaj jih dvigujete k ušesom? Zavrtite jih rahlo nazaj in navzdol. 
  3. Poravnajte držo. 
  4. Nehajte gubati čelo - s tem si gube pridelate prej, kot bi se prikazale zaradi staranja. 

Tako, sedaj je bolje, kajne? Za veliko napetosti ste krivi sami, kar pomeni, da jih lahko hitro odpravite. 

4. ODŠTEVAJTE 

To tehniko sproščanja lahko uporabite tudi pri otroku. Odštevali boste od 5 proti ena. Vendar najprej nastavite štoparico za 60 sekund. Potem začnite z odštevanjem. Ko pridete do 1, začnite ponovno in ponavljajte do ene minute. 

Med odštevanjem morate globoko dihati, zato štejte počasi. Po eni minuti bodo misli manj obremenjene in lažje boste nadaljevali z delom. 

5. OD GLAVE DO PET

Zaprite oči in se pripravite na potovanje po telesu. Od večurnega sedenja ali tekanja naokoli so mišice precej napete.

Začnite pri petah in se ustavite pri čisto vsaki mišici. Sprostite jo. Počasi se pomikajte navzgor proti glavi in opazujte, katere mišice potrebujejo sprostitev. Ne pozabite tudi na obraz in oči. 

Ko končate, morate občutiti vsaj delno olajšanje. Če imate težave s sproščanjem kakšne mišice, jo najprej napnite, kot lahko. Nekaj trenutkov zadržite napetost, potem jo sprostite. Mišica bo takoj postala lažja.